ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Slnko seno a pár KM

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Slnko seno a pár KM

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 24.

30.11.2009 - matoj

1, Slavkov u Brna

30.11.2009 - matoj

2, prvý kemp

30.11.2009 - matoj

3, Farma Bolka Polívky

30.11.2009 - matoj

4, ideme trénovať na Masarykov okruh

30.11.2009 - matoj

5, komáre komáre a zase komáre

30.11.2009 - matoj

6, nezastavujem máme spoždení

30.11.2009 - matoj

7, vencova 350-ka

30.11.2009 - matoj

8, škopkovci doma asi nebudú

30.11.2009 - matoj

9, Nepomuk a Zelená  hora

30.11.2009 - matoj

10, Plzeň

30.11.2009 - matoj

11, takto sa parkuje v Plzni

30.11.2009 - matoj

12, Jožin z bažin

30.11.2009 - matoj

13, Přestavlky

30.11.2009 - matoj

14, Praha

30.11.2009 - matoj

15, Praha 1

30.11.2009 - matoj

16, Čerpacia stanica skupiny ALKEHOL

30.11.2009 - matoj

17, Na Slamníku

30.11.2009 - matoj

18, na tento kopec vyliezol praotec čech

30.11.2009 - matoj

19, Hřensko

30.11.2009 - matoj

20, Hřensko 1

30.11.2009 - matoj

21, Zittau - DE

30.11.2009 - matoj

22, Pekelné doly

30.11.2009 - matoj

23, oprava reťaze

30.11.2009 - matoj

24, Makov a domov

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »