ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Slovinsko - chorvátska spoznávačka

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Slovinsko - chorvátska spoznávačka

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 18.

02.02.2006 - Herghott

Prvý deň nám naozaj prialo počasie

02.02.2006 - Herghott

Monika práve prišla z banky, potrebovali sme totiž peniaze na benzín

02.02.2006 - Herghott

Expedícia Triglav

02.02.2006 - Herghott

Cesta na Triglav bola miestami dosť strmá

02.02.2006 - Herghott

Pohľad z chaty pod Triglavom, tadeto sme prišli

02.02.2006 - Herghott

Tesne za mestečkom Senj

02.02.2006 - Herghott

Plitvické jazerá – horná časť

02.02.2006 - Herghott

Áno, aj tu ma už poznajú, len mi trochu skomolili meno...

02.02.2006 - Herghott

Mestečko Opatia

02.02.2006 - Herghott

Toto je tá kratšia cesta na oprotiležiaci „poloostrov“. Domáci blázni si to tadeto fičali na skútroch

02.02.2006 - Herghott

Bufet na Premanture

02.02.2006 - Herghott

Cesta na Premanture – pravdepodobne tu padlo vlasti za obeť ložisko v riadení

02.02.2006 - Herghott

Za tento most sa na Istrii platí 14 kún

02.02.2006 - Herghott

Fantastický výhľad zo stanu v Koperi

02.02.2006 - Herghott

Slovinci sú fakt humoristi, toto je len jeden príklad...

02.02.2006 - Herghott

Toalety a sprchy v kempe

02.02.2006 - Herghott

Bohinjské jazero skrýva úchvatné zákutia

02.02.2006 - Herghott

Cesta domov – ako naschvál riadne pieklo

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »