ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Stretnutie Hviezd 2008

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Stretnutie Hviezd 2008

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 27.

05.12.2008 - doddy

centrálny príjem

05.12.2008 - doddy

aj takto sa chodí na stretnutie

05.12.2008 - doddy

montyho guláš

05.12.2008 - doddy

opekačka

05.12.2008 - doddy

zoznamovanie...

05.12.2008 - doddy

v kempe

05.12.2008 - doddy

v kempe

05.12.2008 - doddy

v kempe

05.12.2008 - doddy

pred výjazdom

05.12.2008 - doddy

pred výjazdom

05.12.2008 - doddy

dotankovanie

05.12.2008 - doddy

dotankovanie

05.12.2008 - doddy

počas jazdy

05.12.2008 - doddy

počas jazdy

05.12.2008 - doddy

Kremnica

05.12.2008 - doddy

Kremnica

05.12.2008 - doddy

Šturec

05.12.2008 - doddy

Šturec

05.12.2008 - doddy

Špania Dolina

05.12.2008 - doddy

Špania Dolina

05.12.2008 - doddy

euro guláš

05.12.2008 - doddy

špeciálna vodka

05.12.2008 - doddy

maskot stretnutia - Vendulka Shreková :)

05.12.2008 - doddy

ťažký večer

05.12.2008 - doddy

ťažké ráno

05.12.2008 - doddy

ťažké ráno ešte raz

05.12.2008 - doddy

do videnia o rok

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »