Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1942 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Stretnutie Manetov, Ružomberok 2022

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Stretnutie Manetov, Ružomberok 2022

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 60.

01.11.2022 - gilbert

systém Garelli, Puch

01.11.2022 - gilbert

pohyby piestov

01.11.2022 - gilbert

vyplachovanie

01.11.2022 - gilbert

Arnold Zoller 1931 švajčiar 1882-1934

01.11.2022 - gilbert

DKW s kompresorovým valcom systém modifikovaný Zoller

01.11.2022 - gilbert

systém Junkers Manet

01.11.2022 - gilbert

kľukovka a piesty Manet

01.11.2022 - gilbert

systém R. Lucas 1910

01.11.2022 - gilbert

koncepcia Lucas v sovietskom prevedení aj s turbom

01.11.2022 - gilbert

systém Triumph Nemecko

01.11.2022 - gilbert

systém Junkers s protibežnými piestami a spoločným spaľovacím priestorom v jednom valci

01.11.2022 - gilbert

Manet M90

01.11.2022 - gilbert

moje ubytovanie pod priehradou

01.11.2022 - gilbert

pohľad na hory z parkoviska

01.11.2022 - gilbert

okružná cesta k chate ubytovaných

01.11.2022 - gilbert

hore lanovkou aj s mojim veteránom a rodinou

01.11.2022 - gilbert

horná stanica lanovky

01.11.2022 - gilbert

cesta dole pre kolobežky a skladačky

01.11.2022 - gilbert

horskí cyklisti majú terénnych tratí viacej, no za chrbátom fotografa

01.11.2022 - gilbert

výhľad z brala na lyžiarske trate

01.11.2022 - gilbert

výhľad pod bralo I

01.11.2022 - gilbert

výhľad pod bralo II

01.11.2022 - gilbert

bralo nad horským hotelom

01.11.2022 - gilbert

to isté bralo z iného pohľadu

01.11.2022 - gilbert

najľahšia terénna trať po lesnom chodníku pohľad dole

01.11.2022 - gilbert

výjazd na pastviny

01.11.2022 - gilbert

najľahšia terénna trasa po lesnom chodníku pohľad späť

01.11.2022 - gilbert

mini farma s naozaj biednymi zvieratami

01.11.2022 - gilbert

turistická viacsmerovka

01.11.2022 - gilbert

začiatok môjho zjazdu po Medvedej Ceste

01.11.2022 - gilbert

cedula s na ceste

01.11.2022 - gilbert

pod lanovkou na Malinô Brdo

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »