ISSN 1336-6491 | Online: 2685 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Test moto zámkov Master Lock – jeden zo štyroch otvorený

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Test moto zámkov Master Lock – jeden zo štyroch otvorený

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 1: dovozca ho nainštaloval podľa odporúčaní

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 1: valčeky sa rozostúpili a ľahko stratili svoj tvar

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 1: po nahriatí led-lampou a schladení tekutým dusíkom...

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 1: ...sa zámok poddal

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 1: roztrhnutý koniec

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 2, inštalácia na zadnom kolese: násilné otváranie ohrozovalo motorku

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 2, inštalácia na zadnom kolese: násilné otváranie ohrozovalo motorku

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 2, inštalácia na zadnom kolese: násilné otváranie ohrozovalo motorku

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 2, inštalácia na prednom kolese: dovozca ho nainštaloval podľa odporúčaní

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 2, inštalácia na prednom kolese: dovozca ho nainštaloval podľa odporúčaní

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 2, inštalácia na prednom kolese: bužírka išla dole ťažko

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 2, inštalácia na prednom kolese: najprv nahriatie led-lampou...

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 2, inštalácia na prednom kolese: ...potom ochladenie tekutým dusíkom

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 2, inštalácia na prednom kolese: a namáhanie nožnicami

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 2, inštalácia na prednom kolese: po piatich minútach sa podarilo zdolať asi polovicu spletaného lana (nožnice na plech použité iba ilustračne)

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 3: kvôli malej dĺžke sme ho museli provizórne testovať na montážnom stolíku

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 3: nepoddal sa ani po naliatí  dusíka

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 3: nepoddal sa ani po nahriatí a následnom schladení dusíkom

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 3: rany kladivom na ňom nechali len kozmetické chybičky

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 4: na jeho násilné odstránenie je málo možností

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 4: chladenie tekutým dusíkom...

27.01.2006 - Herghott

Zámok č. 4: ...ani rany kladivom nepomohli

27.01.2006 - Herghott

Záver: veselý Vadim odovzdáva dve tisícky úspešnému "zlodejovi"

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »