Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Testujeme: Harley-Davidson Sportster S 2021

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Testujeme: Harley-Davidson Sportster S 2021

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

29.07.2021 - Herghott

IMG 20210727 211427 resized

29.07.2021 - Herghott

IMG 20210727 201545 resized

29.07.2021 - Herghott

IMG 20210728 094526 resized

29.07.2021 - Herghott

IMG 20210727 212907 resized

29.07.2021 - Herghott

IMG 20210728 151701 resized

27.07.2021 - Awia

Harley-Davidson Sportster S 2021

27.07.2021 - Awia

Harley-Davidson Sportster S 2021

27.07.2021 - Awia

Harley-Davidson Sportster S 2021

27.07.2021 - Awia

Harley-Davidson Sportster S 2021

27.07.2021 - Awia

Harley-Davidson Sportster S 2021

27.07.2021 - Awia

Harley-Davidson Sportster S 2021

27.07.2021 - Awia

Harley-Davidson Sportster S 2021

27.07.2021 - Awia

Harley-Davidson Sportster S 2021

27.07.2021 - Awia

Harley-Davidson Sportster S 2021

26.07.2021 - HDpress

HD SportsterS static 120

26.07.2021 - HDpress

HD SportsterS static 086

26.07.2021 - HDpress

HD SportsterS static 052

26.07.2021 - HDpress

HD SportsterS static 045

26.07.2021 - HDpress

HD SportsterS static 039

26.07.2021 - HDpress

HD SportsterS static 025

26.07.2021 - HDpress

HD SportsterS static 022

26.07.2021 - HDpress

HD SportsterS static 019

26.07.2021 - HDpress

HD SportsterS static 006

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »