Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 831 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk MOTOQUAD

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 5396
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (3263)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (2133)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Testujeme: Harley-Davidson Sportster S 2021

 Zdieľať

Pridané: 27.07.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 2682 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Prvé dojmy z jazdy - Vyššia moc nám počas jázd zasiahla hneď dvakrát - prvý raz ráno, keď sa spustil lejak (garantujem vám, že viac mokrých motorkárov než sme boli my sa nedá vidieť, a druhý raz popoludní, kedy vyšlo slniečko a konečne sme si mohli užiť suché zákruty na režime Sport. Až vtedy začala zábava. Napriek tomu, že Sportster S má menej koní než Pan America, dynamika týchto dvoch...

Text: Peter Fischer
Foto: HDpress, Peter Fischer

Prvé dojmy z jazdy - 29.07.2021 09:25

Vyššia moc nám počas jázd zasiahla hneď dvakrát - prvý raz ráno, keď sa spustil lejak (garantujem vám, že viac mokrých motorkárov než sme boli my sa nedá vidieť, a druhý raz popoludní, kedy vyšlo slniečko a konečne sme si mohli užiť suché zákruty na režime Sport. Až vtedy začala zábava.

Napriek tomu, že Sportster S má menej koní než Pan America, dynamika týchto dvoch strojov je až neporovnateľná. Sportster nič svojmu menu nič nedlží (v prezentácii bolo doslova: vraciame Sport do mena Sportster). Sám som neveril tomu, ako ten stroj ťahá. Je to preto, že je ľahší, kompaktnejší, a najmä krúťak je posadený do nižších otáčok. So spolujazdcom sa tu veľmi neráta, v sérii je Sportster monopost, spolujazdcovo sedlo aj so stupačkami si môžeš dokúpiť.

Viacerí z nás dvíhali obočie, keď sme videli predné obutie 160/70 (17-palcové, vzadu je 180, 16-palcové), ale v suchých slnkom prehriatych zákrutkách naše obavy zmizli, Sporster S sa nimi prerezával ľahko. Všimni si dosť cestný dezén. Prekvapilo nás aj to, že v ponuke originálneho príslušenstva nie je žiadny výfuk Screamin' Eagle, a vraj ani nebude. Je za tým asi technický oriešok, ktorý vysvetlím v hlavnom teste.

IMG 20210727 211427 resized

IMG 20210727 201545 resized
IMG 20210728 094526 resized
IMG 20210727 212907 resized
IMG 20210728 151701 resized

Prvý kontakt: Harley-Davidson Sportster S 2021 - 27.07.2021 14:58

Tak po prvý raz sme sa dostali na dotyk k novému Sportsteru S. Má rovnaký motor ako Pan America, ktorej test nájdeš nižšie, ibaže výkon je naladený inak. Všimnite si čisto cestne pneumatiky (160/70 vpredu) a asymetrické plasty na podsedlovke.

Sportster S je rozhodne veľmi zaujímavá motorka. Jazdy budu zajtra.

Harley-Davidson Sportster S 2021

Harley-Davidson Sportster S 2021
Harley-Davidson Sportster S 2021
Harley-Davidson Sportster S 2021
Harley-Davidson Sportster S 2021
Harley-Davidson Sportster S 2021
Harley-Davidson Sportster S 2021
Harley-Davidson Sportster S 2021
Harley-Davidson Sportster S 2021

Predstavenie:

13.07.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10491 [Novinky - Predstavujeme]

-

Nový model Harley-Davidson® Sportster® 2021

Nová generácia modelu Sportster v sebe spája razantnú silu a moderné technológie.

 

Pozri tiež:

23.07.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 4365 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

-

Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special

Už samotný názov Pan America vzbudzuje dojem majestátnosti, veď ide o najdlhšiu zjazdnú cestu sveta. Meria okolo 30 000 km a spája Aljašku s Ohňovou zemou, čiže takpovediac oba póly zemegule. Prechádza pohoriami, púšťami i džungľami. A Harley-Davidson po nej pomenoval svoje prvé cestovné enduro.

 

Video: Harley-Davidson Sportster S 2021 - Evolúciou k revolúcii

Text: Peter Fischer
Foto: HDpress, Peter Fischer

Na akciu nás pozvala spoločnosť Harley-Davidson Central Eastern Europe.

Foto:
 Harley-Davidson Sportster S 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-Davidson
Model:Sportster S
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1252 ccm
Max. výkon:122.4 k (90.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:127 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:12 : 1
Vŕtanie x Zdvih:105,0 x 72,3 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:remeň
Zdvih vpredu:92 mm
Zdvih vzadu:51 mm
Brzdy vpredu:jeden kotúč
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:160/70R17
Brzdy vzadu:kotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm
Pneu vzadu:180/70R16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:220 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg
Výška sedla:753 mm
Rázvor:1518 mm
Dĺžka:2264 mm
Šírka:843 mm
Výška:1089 mm
Svetlá výška:93 mm
Objem nádrže:11.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 180 km
Servisný interval:8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 8/2021: od 15 240 eur

Pridané: 27.07.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
hd-09-2021-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria