Anketa:
Testujeme: Harley-Davidson Sportster S 2021
ZdieľaťPridané: 27.07.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6659 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Prvé dojmy z jazdy - Vyššia moc nám počas jázd zasiahla hneď dvakrát - prvý raz ráno, keď sa spustil lejak (garantujem vám, že viac mokrých motorkárov než sme boli my sa nedá vidieť, a druhý raz popoludní, kedy vyšlo slniečko a konečne sme si mohli užiť suché zákruty na režime Sport. Až vtedy začala zábava. Napriek tomu, že Sportster S má menej koní než Pan America, dynamika týchto dvoch...
Text: Peter Fischer
Foto: HDpress, Peter Fischer
Prvé dojmy z jazdy - 29.07.2021 09:25
Vyššia moc nám počas jázd zasiahla hneď dvakrát - prvý raz ráno, keď sa spustil lejak (garantujem vám, že viac mokrých motorkárov než sme boli my sa nedá vidieť, a druhý raz popoludní, kedy vyšlo slniečko a konečne sme si mohli užiť suché zákruty na režime Sport. Až vtedy začala zábava.
Napriek tomu, že Sportster S má menej koní než Pan America, dynamika týchto dvoch strojov je až neporovnateľná. Sportster nič svojmu menu nič nedlží (v prezentácii bolo doslova: vraciame Sport do mena Sportster). Sám som neveril tomu, ako ten stroj ťahá. Je to preto, že je ľahší, kompaktnejší, a najmä krúťak je posadený do nižších otáčok. So spolujazdcom sa tu veľmi neráta, v sérii je Sportster monopost, spolujazdcovo sedlo aj so stupačkami si môžeš dokúpiť.
Viacerí z nás dvíhali obočie, keď sme videli predné obutie 160/70 (17-palcové, vzadu je 180, 16-palcové), ale v suchých slnkom prehriatych zákrutkách naše obavy zmizli, Sporster S sa nimi prerezával ľahko. Všimni si dosť cestný dezén. Prekvapilo nás aj to, že v ponuke originálneho príslušenstva nie je žiadny výfuk Screamin' Eagle, a vraj ani nebude. Je za tým asi technický oriešok, ktorý vysvetlím v hlavnom teste.
Prvý kontakt: Harley-Davidson Sportster S 2021 - 27.07.2021 14:58
Tak po prvý raz sme sa dostali na dotyk k novému Sportsteru S. Má rovnaký motor ako Pan America, ktorej test nájdeš nižšie, ibaže výkon je naladený inak. Všimnite si čisto cestne pneumatiky (160/70 vpredu) a asymetrické plasty na podsedlovke.
Sportster S je rozhodne veľmi zaujímavá motorka. Jazdy budu zajtra.
Predstavenie:
13.07.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12976 [Novinky - Predstavujeme]
Nový model Harley-Davidson® Sportster® 2021
Nová generácia modelu Sportster v sebe spája razantnú silu a moderné technológie.
Pozri tiež:
23.07.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8926 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]
Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special
Už samotný názov Pan America vzbudzuje dojem majestátnosti, veď ide o najdlhšiu zjazdnú cestu sveta. Meria okolo 30 000 km a spája Aljašku s Ohňovou zemou, čiže takpovediac oba póly zemegule. Prechádza pohoriami, púšťami i džungľami. A Harley-Davidson po nej pomenoval svoje prvé cestovné enduro.
Video: Harley-Davidson Sportster S 2021 - Evolúciou k revolúcii
Text: Peter Fischer
Foto: HDpress, Peter Fischer
Na akciu nás pozvala spoločnosť Harley-Davidson Central Eastern Europe.
Foto: | |
Pridaj obrázok |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Harley-Davidson |
Model: | Sportster S |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1252 ccm |
Max. výkon: | 122.4 k (90.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 127 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 12 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 105,0 x 72,3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň |
Zdvih vpredu: | 92 mm |
Zdvih vzadu: | 51 mm |
Brzdy vpredu: | jeden kotúč |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 160/70R17 |
Brzdy vzadu: | kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm |
Pneu vzadu: | 180/70R16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 220 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 228 kg |
Výška sedla: | 753 mm |
Rázvor: | 1518 mm |
Dĺžka: | 2264 mm |
Šírka: | 843 mm |
Výška: | 1089 mm |
Svetlá výška: | 93 mm |
Objem nádrže: | 11.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 180 km |
Servisný interval: | 8000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 8/2021: od 15 240 eur |
Pridané: 27.07.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Prvé zvezenie na novom Harley-Davidson Sportster S - Herghott
- Nový model Harley-Davidson® Sportster® 2021 - Redakcia
- Harley-Davidson predstavil Nightster, svoj najľahší a najšportovejší stroj - Redakcia
- Video: Vyskúšali sme nové Vespy 125 a 150 s novou trojventilovou v uliciach Ríma - Awia
- Harley-Davidson - jedinečná príležitosť skúsiť americkú oceľ modelov 2013/2014 - matox
- Harley-Davidson predstavuje nové modely Touring - nový motor Milwaukee-Eight - Redakcia
- Prvé dojmy - Novinky Honda NC750X a Integra - zeON
- Novinky Harley-Davidson 2018 - technologická ofenzíva v rade Softail - Redakcia
- Harley-Davidson predstavuje modely pre rok 2019 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora