ISSN 1336-6491 | Online: 2763 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Tip na výlet: Slovensko-Poľská horská rýchlovka

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Tip na výlet: Slovensko-Poľská horská rýchlovka

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 25.

16.08.2013 - pito1145

 pri Hotely Zázrivá

16.08.2013 - pito1145

 nad Zakopaným

16.08.2013 - pito1145

výhľad pri Czarna Gora-pohľadn na TATRY

16.08.2013 - pito1145

 -výhľad pri Czarna Gora-pohľadn na juhozápadnú stranu

16.08.2013 - pito1145

 nad Veľkým Lipníkom

16.08.2013 - pito1145

 z kempu Haligovce

16.08.2013 - pito1145

Tip na výlet: Slovensko-Poľská horská rýchlovka

16.08.2013 - pito1145

v Poľku tese za hranicami

16.08.2013 - pito1145

 PL skratky

16.08.2013 - pito1145

PL skratky

16.08.2013 - pito1145

 pamiatka na boje v obci Palota

16.08.2013 - pito1145

 horská riečka Solinka

16.08.2013 - pito1145

 Jeziero Solińskie

16.08.2013 - pito1145

 opravy ciest v PL

16.08.2013 - pito1145

 už pred SL

16.08.2013 - pito1145

 ranná rosa

16.08.2013 - pito1145

 prebudenie posledného dňa

16.08.2013 - pito1145

cesta do SL

16.08.2013 - pito1145

Tip na výlet: Slovensko-Poľská horská rýchlovka

16.08.2013 - pito1145

Tip na výlet: Slovensko-Poľská horská rýchlovka

16.08.2013 - pito1145

Tip na výlet: Slovensko-Poľská horská rýchlovka

16.08.2013 - pito1145

Tip na výlet: Slovensko-Poľská horská rýchlovka

16.08.2013 - pito1145

 den 1

16.08.2013 - pito1145

 den 2

16.08.2013 - pito1145

 den 3

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »