ISSN 1336-6491 | Online: 2576 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Transbalkánski servismeni 1. časť - z domu až po Albánsko

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Transbalkánski servismeni 1. časť - z domu až po Albánsko

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 18.

12.10.2011 - zeON

V tej chvíli by som asi menil za BMW

12.10.2011 - zeON

Oficiálny BMW servis v Tuzle

12.10.2011 - zeON

Niekde medzi Olovom a Sokolacom

12.10.2011 - zeON

Cesta vedie cez desiatky takýchto tunelov

12.10.2011 - zeON

Most ponad nádherne sfarbenú vodu

12.10.2011 - zeON

Pekný výhľad na jazero - pred mostom stačí zatočiť doľava

12.10.2011 - zeON

Všimnite si kadiaľ ide cesta

12.10.2011 - zeON

Pivské jazero - škoda komentovať

12.10.2011 - zeON

Veľká kačica v osade Trsa

12.10.2011 - zeON

Večerný gýč

12.10.2011 - zeON

Ráno v Durmitore, hmla ako rozliate mlieko

12.10.2011 - zeON

Durmitorská planina - zvláštne ale aj tadiaľto viedli kľukaté cestičky

12.10.2011 - zeON

Stroje

12.10.2011 - zeON

Z miesta kde sa netrebalo kvôli fotke tlačiť pomedzi desiatky turistov

12.10.2011 - zeON

Cestičkami pomedzi Durmitorské skaly

12.10.2011 - zeON

Keď to niekto neodhadne

12.10.2011 - zeON

Jedno z mála miest kde bolo z cesty vidieť rieku Tara

12.10.2011 - zeON

Do jednej z tých úžin sme sa vybrali - vľavo most ponad Taru

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »