ISSN 1336-6491 | Online: 2763 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Trasa Púchov – Považská Bystrica po Nosickom brehu

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Trasa Púchov – Považská Bystrica po Nosickom brehu

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 85.

21.07.2021 - gilbert

Púchov kedysi a jeho pýcha Syenit-ka

21.07.2021 - gilbert

Syenitka dnes I

21.07.2021 - gilbert

Syenitka dnes II

21.07.2021 - gilbert

Manety kedysi na námestí

21.07.2021 - gilbert

aj toto bol Púchov s vtedajším Pionierom

21.07.2021 - gilbert

starý Púchov  neznáma ulička

21.07.2021 - gilbert

púchovské Tesco I

21.07.2021 - gilbert

púchovské Tesco II

21.07.2021 - gilbert

parčík pri zmrzlinárni

21.07.2021 - gilbert

púchovský kanál I

21.07.2021 - gilbert

púchovský kanál II

21.07.2021 - gilbert

cesta z Púchova (Dolné Kočkovce) do Nosíc

21.07.2021 - gilbert

nadjazd nad novou železnicou

21.07.2021 - gilbert

Púchov z nového mosta, na ľavo bývalé teleso železničnej trate

21.07.2021 - gilbert

Nosice z mosta, na bývalej trati bude cesta

21.07.2021 - gilbert

starý most cez nosický kanál

21.07.2021 - gilbert

vedie k novej železničnej stanici a do polí

21.07.2021 - gilbert

nový cyklistický most k novej stanici

21.07.2021 - gilbert

zo stanice smerom na Pov. Bystricu je železničný most a tunel

21.07.2021 - gilbert

foto pred známou nosickou reštikou

21.07.2021 - gilbert

nosický kanál tesne pod priehradným múrom

21.07.2021 - gilbert

chodník k vode pri objekte elektrárne

21.07.2021 - gilbert

údajne by tam mal byť nerealizovaný kanál pre lode

21.07.2021 - gilbert

priehradný múr z objektu elektrárne

21.07.2021 - gilbert

tunelík zo starej cesty na starú stanicu

21.07.2021 - gilbert

výstavba novej cesty pri starej železničnej stanici

21.07.2021 - gilbert

nová železničná stanica z miesta starej sranice

21.07.2021 - gilbert

turistická viacsmerovka pri starej stanici

21.07.2021 - gilbert

pôvodná cesta k priehradnému múru

21.07.2021 - gilbert

tieto nosické domy sú pod hladinou priehrady

21.07.2021 - gilbert

nová cesta vo výstavbe

21.07.2021 - gilbert

stará cesta a budúca nová cesta pri priehradnom múre

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »