ISSN 1336-6491 | Online: 2045 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Trialka na značkách Montesa 4Ride s Vladom Kothayom

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Trialka na značkách Montesa 4Ride s Vladom Kothayom

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 88.

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách
Montesa 4Ride 2017 - Trialka na...

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Herghott

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Herghott

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Herghott

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Herghott

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách
Montesa 4Ride 2017 - Trialka na...

21.06.2017 - Herghott

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Herghott

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Herghott

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Herghott

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Herghott

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Vlado Kothay na svojom pretekárskom stroji

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Vlado Kothay - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Vlado Kothay - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Vlado Kothay - Trialka na značkách
Montesa 4Ride 2017 - Vlado Kothay...

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Vlado Kothay - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Vlado Kothay - Trialka na značkách
Montesa 4Ride 2017 - Vlado Kothay...

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Vlado Kothay - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Vlado Kothay - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Vlado Kothay - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Vlado Kothay - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

21.06.2017 - Awia

Montesa 4Ride 2017 - Trialka na značkách

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »