ISSN 1336-6491 | Online: 2205 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Tunis 2010

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Tunis 2010

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 43.

10.11.2010 - matus

Na severe Tunisu sa veľa pôdy obrába. Tunis je najväčší exportér olív na svete.jpg

10.11.2010 - matus

Najchudobnejší nemajú nič, tí menej chudobní majú somára, trocha bohatší majú 40 ročný peugeot, no a videli sme aj S-klasse a 750iL

10.11.2010 - matus

Jahňacinka

10.11.2010 - matus

Na stolovej hore (Table de Jugurtha). Kopce v pozadí patria Alžírsku

10.11.2010 - matus

Najstráženejšie parkovisko na okolí

10.11.2010 - matus

Tunis

10.11.2010 - matus

Na vrchole Rommelovej cesty

10.11.2010 - matus

Inak, to som vôbec nevedel, že sedím na takom balkóne

10.11.2010 - matus

Kaňon v Midés

10.11.2010 - matus

Tunis

10.11.2010 - matus

Tu žila asi iba jedna rodina.Pýtali sme sa ich na Star Wars,ale nevedeli francúzsky,skúšali sme nohami-rukami,nakoniec zabralo slovo FILM.Típek mi doniesol ďalekohľad a ukázal mi ním cestu

10.11.2010 - matus

Našťastie som šiel rozumne, nie kolmo na jazero, takže vyhrabal som sa z tej smradľavej bačoriny sám. Ale bola to úplná blbosť liezť tam

10.11.2010 - matus

Star Wars

10.11.2010 - matus

Rovina cez Chott el Jérid - 40km bez jedinej zákruty

10.11.2010 - matus

Vyzlečená KTM

10.11.2010 - matus

Saharská etapa do Ksar Ghilane. Čakáme na Talianov

10.11.2010 - matus

Využívali sme každý tieň

10.11.2010 - matus

Chalani, ďakujem za všetky fotky, ale za túto krásnu špeciálne

10.11.2010 - matus

Čakali nás tieto duny

10.11.2010 - matus

Tunis

10.11.2010 - matus

Posledná časť etapy - v pozadí Ksar Ghilane

10.11.2010 - matus

Supermarket v Ksar Ghilane

10.11.2010 - matus

Majiteľka supermarketu mi ukazuje kde býva - ak by sme niečo chceli a bolo by zavreté

10.11.2010 - matus

Čakal nás raj, ktorý sa zmenil na peklo

10.11.2010 - matus

Zatiaľ sa nám darí

10.11.2010 - matus

Na najvyššej dune na okolí. Viac fotiek z tejto časti dňa nie je, Sahara ukázala, kto je tu pánom

10.11.2010 - matus

Všadeprítomné muchy. Tie mi vadili asi najviac

10.11.2010 - matus

Vicky gazuje

10.11.2010 - matus

Avšak zapadol, takže mu idem pomôcť

10.11.2010 - matus

Odmena nebola sladká

10.11.2010 - matus

Tunis

10.11.2010 - matus

Náš berberský stan

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »