ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Výlet – Slovinsko, Chorvátsko, Maďarsko

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Výlet – Slovinsko, Chorvátsko, Maďarsko

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 34.

23.11.2017 - Marek333

Stanovanie Slovinsko

23.11.2017 - Marek333

Parkovanie pred ubytovňou - Slovinsko

23.11.2017 - Marek333

Parkovanie - jazero Bled

23.11.2017 - Marek333

Prechádzka k neďalekej priehrade - Slovinsko

23.11.2017 - Marek333

8240.5

23.11.2017 - Marek333

8240.3

23.11.2017 - Marek333

8240.2

23.11.2017 - Marek333

24.07.2017 12:30 - Výlet – Slovinsko, Chorvátsko, Maďarsko

23.11.2017 - Marek333

8240.1

23.11.2017 - Marek333

Ubytovňa Slovinsko

23.11.2017 - Marek333

Oprava postele

23.11.2017 - Marek333

Zastávka pred búrkou

23.11.2017 - Marek333

Nuda počas búrky

23.11.2017 - Marek333

Chorvátsko

23.11.2017 - Marek333

Most Krk

23.11.2017 - Marek333

Most Krk

23.11.2017 - Marek333

Pláž - Krk

23.11.2017 - Marek333

Krk

23.11.2017 - Marek333

Príroda Krk

23.11.2017 - Marek333

Parkovanie - Krk

23.11.2017 - Marek333

Krk

23.11.2017 - Marek333

Krk

23.11.2017 - Marek333

IMG 20170725 172940

23.11.2017 - Marek333

Most Krk

23.11.2017 - Marek333

Aďo praží hrianky jak PAN :)

23.11.2017 - Marek333

Sv. Juraj

23.11.2017 - Marek333

Trošku sme im to zútulnili

23.11.2017 - Marek333

Balaton

23.11.2017 - Marek333

Pohodička - kemp Balaton

23.11.2017 - Marek333

Kemp

23.11.2017 - Marek333

Spoločná foto

23.11.2017 - Marek333

Budapešť - cestou domov

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »