ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Výstava Motocykl + Bohemia Custom 2006, Praha

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Výstava Motocykl + Bohemia Custom 2006, Praha

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 78.

12.03.2006 - Herghott

1. Nová Yamaha R6

12.03.2006 - Herghott

2. Nová (a celkom podarená) tvár Yamahy R6

12.03.2006 - Herghott

4. Yamaha MT-03

12.03.2006 - Herghott

5. Nová Yamaha FZ1

12.03.2006 - Herghott

5. Yamaha FZ1

12.03.2006 - Herghott

6. Yamaha FJR 1300

12.03.2006 - Herghott

6. Yamaha FJR 1300 - pracovisko vodiča

12.03.2006 - Herghott

6. Yamaha FZ1 - dizajnéri si dali záležať...

12.03.2006 - Herghott

7. 3 x nová Aprilia Tuono 1000 R

12.03.2006 - Herghott

7. 3 x nová Aprilia Tuono 1000R

12.03.2006 - Herghott

7. Aprilia Tuono 1000 R

12.03.2006 - Herghott

8. Moto Guzzi Griso 1100

12.03.2006 - Herghott

9. Honda Deauville

12.03.2006 - Herghott

10. Honda Deauville - pracovisko vodiča

12.03.2006 - Herghott

12. Honda CBF 1000 - pracovisko vodiča

12.03.2006 - Herghott

13. RC211V Nickyho Haydena z MotoGP

12.03.2006 - Herghott

14. Litrová CBR v novej (a veľmi slušivej) farbe

12.03.2006 - Herghott

15. Litrová CBR v novej (a veľmi slušivej) farbe

12.03.2006 - Herghott

16. Slušná zadnica litrovej CBR

12.03.2006 - Herghott

17. Nová Ducati Monster S4Rs

12.03.2006 - Herghott

18. Typická strojovňa Ducati - Monster S4Rs

12.03.2006 - Herghott

19. Retronovinka Ducati Sport 1000

12.03.2006 - Herghott

20. Retronovinka Ducati Sport 1000

12.03.2006 - Herghott

21. Retronovinka Ducati Paul Smart 1000 LE

12.03.2006 - Herghott

22. Retronovinka Ducati Paul Smart 1000 LE

12.03.2006 - Herghott

23. Buell Ulysses - prvý Buell určený aj mimo asfalt

12.03.2006 - Herghott

24. Buell Ulysses - pracovisko vodiča

12.03.2006 - Herghott

25. Jawa 650 Dakar

12.03.2006 - Herghott

26. Jawa 650 Dakar - pracovisko vodiča

12.03.2006 - Herghott

27. Nová Suzuki GSX-R 600

12.03.2006 - Herghott

28. Suzuki GSX-R 600 - pracovisko vodiča

12.03.2006 - Herghott

28. Suzuki GSR

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »