Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1362 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Z redakčného zápisníka (editoriál) 7/2017 - nezastavíme sa ani na chvíľu

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Z redakčného zápisníka (editoriál) 7/2017 - nezastavíme sa ani na chvíľu

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 17.

04.07.2017 - Cuba

BMW R nineT Urban GS

04.07.2017 - Martin Chudý

Honda CB650F

04.07.2017 - Cuba

BMW R nineT Urban GS + BMW R nineT Scrambler

04.07.2017 - Herghott

Honda CB650F

04.07.2017 - Cuba

BMW R nineT Urban GS + BMW R nineT Scrambler

04.07.2017 - Cuba

BMW R nineT Urban GS + BMW R nineT Scrambler

04.07.2017 - Herghott

Fotenie Montesa 4Ride a Kawasaki Versys-X 300

04.07.2017 - Herghott

Šéfko, otestujeme? :)

04.07.2017 - Herghott

BMW R 1200 RT

04.07.2017 - Herghott

V lete na saniach :)

04.07.2017 - Herghott

Montesa 4ride a majster Európy Vlado Kothay

04.07.2017 - Herghott

Zopár gumičiek na Slovakia ringu :)

04.07.2017 - Herghott

Niekde medzi Arizonou a Michalom na ostrove (Michael on the island)

04.07.2017 - Herghott

Vďaka tomuto som mal na EWC prístup úplne všade

04.07.2017 - Herghott

Spolujazdec na BMW R nineT Urban GS :)

04.07.2017 - Herghott

BMW R nineT Urban GS

04.07.2017 - Herghott

Tomáš Svitok a Maco racing team, tréningy počas EWC, Slovakia ring

 

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »