ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Zmoknuté prvé Alpy 2008

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Zmoknuté prvé Alpy 2008

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 30.

15.02.2009 - miso251SK

 Vyrazame

15.02.2009 - miso251SK

 Prva zastavka medzi horami

15.02.2009 - miso251SK

 Motobanda po prvej noci

15.02.2009 - miso251SK

 Kopce, tunely a zakruty

15.02.2009 - miso251SK

 Prvy plateny pass

15.02.2009 - miso251SK

 Za kopcom sa pasu fialove kravy

15.02.2009 - miso251SK

 Este sa vaha

15.02.2009 - miso251SK

 Jednoducho zabava

15.02.2009 - miso251SK

 Odin

15.02.2009 - miso251SK

 SS tunel

15.02.2009 - miso251SK

 Teehaus z druhej strany

15.02.2009 - miso251SK

 Ten krb si toho musi pamatat

15.02.2009 - miso251SK

 Majestat v oblakoch

15.02.2009 - miso251SK

 Topiaci sa ladovec

15.02.2009 - miso251SK

 Dole sa islo veselo...

15.02.2009 - miso251SK

 Dalej radsej nechodit

15.02.2009 - miso251SK

 Prechadzka

15.02.2009 - miso251SK

 Vecerny Parkplatz

15.02.2009 - miso251SK

 Pohlad z dveri

15.02.2009 - miso251SK

 Ranny Parkplatz

15.02.2009 - miso251SK

 Vychadza slnko

15.02.2009 - miso251SK

 Cele parkovisko iba pre nas

15.02.2009 - miso251SK

 Nazhavena zrkadlovka

15.02.2009 - miso251SK

 Nic nevystihuje cely trip lepsie ako tato fotka

15.02.2009 - miso251SK

 Nie, nie je to retusovane

15.02.2009 - miso251SK

 Rombo v znameni Ferrari a Porsche

15.02.2009 - miso251SK

 Take doma nemame

15.02.2009 - miso251SK

 Vyudili sme sa dobre

15.02.2009 - miso251SK

 Exterier teepee

15.02.2009 - miso251SK

 Strazca ohna

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »