ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Zraz Jawa 500 OHC v Ružomberku 2021 - XII. ročník

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Zraz Jawa 500 OHC v Ružomberku 2021 - XII. ročník

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 31.

07.09.2021 - robart

Výstava vedľa Hotela Kultúra

07.09.2021 - robart

Tieto sú červené...

07.09.2021 - robart

Pyšný PAV

07.09.2021 - robart

Aj táto Jawka ťahá páva

07.09.2021 - robart

Organizátor Ing. Vladimír First v rozhovore, aj on má PÁVa so značkou DK

07.09.2021 - robart

Tento vozíček putuje po zrazoch.

07.09.2021 - robart

Pekný pôvodný stav, ala PATINA

07.09.2021 - robart

Skutočný veterán

07.09.2021 - robart

Jawa 500 OHC s plastikou zadku, vzadu kývačka.

07.09.2021 - robart

Renovovaný typ II...

07.09.2021 - robart

... a typ I

07.09.2021 - robart

Vzadu prvý typ, vpredu dvojka.

07.09.2021 - robart

Chrómom a leštením sa nešetrilo...

07.09.2021 - robart

...ale zasa plná výbava, nechýba pumpa.

07.09.2021 - robart

Nostalgia vládne svetom.

07.09.2021 - robart

Správna výstroj veteránistu, klasická koža na odznaky.

07.09.2021 - robart

Vpredu chromovaný polbubon na jednotke, vzadu klasický na dvojke.

07.09.2021 - robart

Malý karburátorček plní dva valce pollitra.

07.09.2021 - robart

Necitlivo zreštaurovaná "ŠPZka"

07.09.2021 - robart

Ešte zostalo trochu miesta...

07.09.2021 - robart

Aj pyšný PÁV sa pyšní výpletom.

07.09.2021 - robart

Štetkou ošľahaná patina...

07.09.2021 - robart

Značka JAWA má ešte stále aký taký cveng

07.09.2021 - robart

A jedna cestovateľká čierna

07.09.2021 - robart

Prerábka klasika, "moderné" budíky

07.09.2021 - robart

Aj to je 500 OHC, na bežné jazdenie

07.09.2021 - robart

Zmena svetiel a chrómové blatníky to posúvajú do konca sedemdesiatok

07.09.2021 - robart

Nejako veľa kolies...

07.09.2021 - robart

...to je ten Morgan.

07.09.2021 - robart

Krásne véčko zabila emisná norma, ale vraj bude po novom motor ford.

07.09.2021 - robart

Automobilový interiér trojkolky.

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »