Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2154 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)

Video-Foto Galéria - Dakar 2013 – 2. etapa - Pisco - Pisco

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2013 – 5. etapa - Arequipa - Arica - Svitko aj Jakeš v prvej desiatke v etape a zlepšili si aj celkové umiestnenie!

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 33.

13.01.2013 - MOL Slovnaft

Dakar 2013 - 5. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2013 - 5. etapa - Štefan...

13.01.2013 - MOL Slovnaft

Dakar 2013 - 5. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2013 - 5. etapa - Štefan...

10.01.2013 - Awia

Dakar 2013 - 5. etapa - Štefan Svitko a Ivan Jakeš na stránkach dakar.com

10.01.2013 - radkaMazak

Dakar 2013 – 5. etapa - ráno pred štartom Arequipa - Štefan Svitko

10.01.2013 - radkaMazak

Dakar 2013 – 5. etapa - Števo Svitko ukazuje čo všetko zažil

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa - Ruben FARIA (PRT)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa - Helder RODRIGUES (PRT)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa - Joan BARREDA BORT (ESP) - problémy s palivovým čerpadlom

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa - Joan BARREDA BORT (ESP)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa  - Jordi VILADOMS (ESP)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa - Cyril DESPRES (FRA)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa - Francisco LOPEZ (CHL)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa - Olivier PAIN (FRA)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa  - David CASTEU (FRA)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa - Gerard FARRES GUELL (ESP)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa - Helder RODRIGUES (PRT)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa  - Ruben FARIA (PRT)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa  - Jordi VILADOMS (ESP)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa - Jordi VILADOMS (ESP)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa - Cyril DESPRES (FRA)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa  - Paulo GONÇALVES (PRT)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa - Laia SANZ (ESP)

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa

10.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 – 5. etapa

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »