Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1910 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Video-Foto Galéria - Dobývky farebných kameňov: hrad Červený Kameň

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dobývky farebných kameňov: hrad Červený Kameň

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 91.

08.02.2023 - gilbert

hory okolo hradu Červený Kameň

08.02.2023 - gilbert

neďaleko hlavnej cesty

08.02.2023 - gilbert

pod nami cesta z Dubovej do Píly a Častej

08.02.2023 - gilbert

Červený Kameň na ľavo Píla

08.02.2023 - gilbert

hrad Červený Kameň, v pozadí Častá

08.02.2023 - gilbert

Červený Kameň, v pravo v údolí Píla

08.02.2023 - gilbert

takmer celý areál hradu Červený Kameň internet

08.02.2023 - gilbert

hrad a podhradie veľmi dávno internet

08.02.2023 - gilbert

poslední majitelia hradu Pálfyovci internet

08.02.2023 - gilbert

hrad od Píly 1988

08.02.2023 - gilbert

pod hradným kopcom

08.02.2023 - gilbert

Píla z hradného kopca

08.02.2023 - gilbert

pod hradným múrom I

08.02.2023 - gilbert

pod hradným múrom II

08.02.2023 - gilbert

most nad hradnou priekopou

08.02.2023 - gilbert

pohľad na vchod do hradu od priekopy

08.02.2023 - gilbert

na Kalvárii

08.02.2023 - gilbert

cesta k druhej bráne 1992

08.02.2023 - gilbert

budovy a park za druhou bránou

08.02.2023 - gilbert

ošarpané budovy 1992

08.02.2023 - gilbert

hrad bol dlhodobo uzavretý

08.02.2023 - gilbert

na tieto budovy už nevyšlo

08.02.2023 - gilbert

neveril som, že to opravia

08.02.2023 - gilbert

napriek pochybnostiam som sa dočkal

08.02.2023 - gilbert

druhá brána do vnútorného parku neskoršie

08.02.2023 - gilbert

priečelie k hradnej priekope smerom na Častú

08.02.2023 - gilbert

detail na erby nad bránou

08.02.2023 - gilbert

hrad na dobovej rytine internet

08.02.2023 - gilbert

na vnútornom nádvorí je fontána s jeleňom internet

08.02.2023 - gilbert

Červený Kameň levík moje princezné 1997

08.02.2023 - gilbert

Červený Kameň levík s mojim najstarším vnukom 2018

08.02.2023 - gilbert

počas hodov na hrade

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »