Anketa:
Video-Foto Galéria - Fotosúťaž
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Nasledujúce
Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 662.
08.09.2016 - manana
06.09.2016 - demmoo
06.09.2016 - ma3nin
06.09.2016 - RichTheRider
06.09.2016 - Deina
06.09.2016 - Deina
06.09.2016 - Deina
06.09.2016 - Frako
06.09.2016 - RonaldColin
06.09.2016 - gmxus
06.09.2016 - SadakMartin
06.09.2016 - peterd1
06.09.2016 - lubica5850
06.09.2016 - TommyBT
06.09.2016 - TommyBT
06.09.2016 - TommyBT
06.09.2016 - FaDe
06.09.2016 - SadakMartin
06.09.2016 - VORman
06.09.2016 - mPershing
06.09.2016 - 1veja
06.09.2016 - 1veja
06.09.2016 - 1veja
06.09.2016 - SadakMartin
06.09.2016 - theo
06.09.2016 - Blackvega
06.09.2016 - Blackvega
06.09.2016 - dzidzo
06.09.2016 - pandorasbox
06.09.2016 - Magy
06.09.2016 - josip
06.09.2016 - kanjo
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Nasledujúce
Ostatné GalérieMoto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!






