Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2041 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30080
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17754)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12326)

Video-Foto Galéria - Francúzske Alpy 2004 - Bonette a tie ostatné

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Francúzske Alpy 2004 - Bonette a tie ostatné

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 54.

23.03.2005 - zeze

Serpentíny severnej rampy Col-u du Grand St Bernard  (2423m) sú poslednými na tomto výlete. Tak  zasa niekdy!

23.03.2005 - zeze

Col du Petit St Bernard  (2188m) - sedlo so sochou  patróna

23.03.2005 - zeze

Col du Petit St Bernard, záver stúpania do tohto  sedla je zároveň posledným, kde ešte presvitá  modrá obloha

23.03.2005 - zeze

Uprostred nekonečných serpentín južnej rampy Col du Petit St Bernard, dolina v pozadí končí sedlom Col de  Iseran

23.03.2005 - zeze

Cormet de Roselend, sedlo, pohľad na sever

23.03.2005 - zeze

Cormet de Roselend, sedlo

23.03.2005 - zeze

Cormet de Roselend - priehrada v druhej tretine stúpa nia z juhu

23.03.2005 - zeze

Col de la Madeleine (2000m), sedlo

23.03.2005 - zeze

Za Montaimont sa vyberáme hľadať spojnicu na Col  de la Madeleine, cesta je v prvej fáze skoro diaľnicou

23.03.2005 - zeze

Po exponovaných traverzoch za Monpascal pokračuje  stúpanie na Col du Chaussy (1533m) idylicky

23.03.2005 - zeze

Stromy síce zakrývajú väčšinu serpentín, ale aj tak je jasné, že D77 (Montvernier-Montpascal) je jedna z najzaujímavejších alpských  cestičiek

23.03.2005 - zeze

Susedný Col du Glandon

23.03.2005 - zeze

...a kríž, ktorý dal tomuto neskutočnému sedlu meno

23.03.2005 - zeze

Vysnívaný zubatý horizont (presnejšie m asív Les Auguilles d Arves (3516m)) na Col de la   Croix de Fer (2068m)

23.03.2005 - zeze

Začiatok stúpania na Col de la Croix de Fer, foto  od priehradného múru smerom na juh

23.03.2005 - zeze

Toto je hlavná ulica v Le Bourg d Oisans, a tá  čiara hore, to je D211A!!!

23.03.2005 - zeze

Tak toto je ona! D211A, moje prekvápko

23.03.2005 - zeze

Aj zabudnutý Col de Sarenne (1989m) ponúk a úžasné výhľady

23.03.2005 - zeze

Col du Galibier, klesanie južnou rampou, smer Col  du Lautaret (2058m)

23.03.2005 - zeze

Col du Galibier (2645m), pohľad zo sedla na sever

23.03.2005 - zeze

Iseran, samota nám robí dobre (návrat)

23.03.2005 - zeze

Opustený večerný Iseran

23.03.2005 - zeze

Col de Iseran, záver stúpania z juhu

23.03.2005 - zeze

Col de Iseran (2770m), druhá fáza stúpania

23.03.2005 - zeze

Kamenná dedina Bonneval s Arc - tu sa vlastne začína prudké stúpanie na Iseran

23.03.2005 - zeze

Col du Mont Cenis (2083m) - priehrada v sedle

23.03.2005 - zeze

Col d Izoard, vrcholový obelisk - a tie suťoviská asi fakt valcujú

23.03.2005 - zeze

Col d Izoard (2360m), záver stúpania z juhu, mračná sa zbiehajú

23.03.2005 - zeze

Col Agnel, sedlo, kóta 2744m

23.03.2005 - zeze

Col Agnel, posledná zákruta východnej rampy

23.03.2005 - zeze

Col Agnel (2744m), záver stúpania západnou rampou

23.03.2005 - zeze

Úžasná (hlavná!) cesta roklinou Combe  du Queyras

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »