ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Galéria Motoride expedition Egypt 2006

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 34.

23.03.2007 - Awia

VIDEO Pozri si video
Motoride Expedition Egypt 2006 Trailer - upútavka na DVD

23.03.2007 - Awia

Pamätník Shipka, Bulharsko

23.03.2007 - Awia

Panoráma od Veže Shipka

23.03.2007 - Awia

Soľné jazero Tuz Golu, Turecko

23.03.2007 - Awia

Panoráma Tuz Golu

23.03.2007 - Awia

Vodné kolesá Hamá, Sýria

23.03.2007 - Awia

Panoráma Palmyra

23.03.2007 - Awia

Panoráma Palmyra - chrám

23.03.2007 - Awia

Panoráma Výhľad na Palmyru z citadely

23.03.2007 - Awia

Panoráma Bagdad Cafe

23.03.2007 - Awia

Damask citadela, Sýria

23.03.2007 - Awia

Jerash, Jordánsko

23.03.2007 - Awia

Panoráma Jerash

23.03.2007 - Awia

Mŕtve more - Amman beach resort, Jordánsko

23.03.2007 - Awia

Panoráma Mŕtve more

23.03.2007 - Awia

Panoráma Jordánske hory

23.03.2007 - Awia

Petra, Jordánsko

23.03.2007 - Awia

VIDEO Pozri si video
Panoráma Wadi Rum

23.03.2007 - Awia

Červená púšť Wadi Rum, Jordánsko

23.03.2007 - Awia

Kláštor sv. Kataríny, Egypt

23.03.2007 - Awia

Luxor, Egypt

23.03.2007 - Awia

Luxor, Egypt

23.03.2007 - Awia

Panoráma Luxor

23.03.2007 - Awia

Giza, Egypt

23.03.2007 - Awia

Panoráma Giza

23.03.2007 - Awia

Sakkara, Egypt

23.03.2007 - Awia

Crac des Chevaliers, Sýria

23.03.2007 - Awia

Panoráma Crac des Chevaliers

17.10.2006 - Herghott

Pustna Cesta cez Jordansko

16.09.2006 - Harly

Bivakujeme pred Maeriste

11.09.2006 - Awia

Balenie GS - čašt náradia, generálku na ceste s tým nespravíme, ale na bežné opravy by to malo stačiť - Awia Košice 10.9.2006

11.09.2006 - Awia

Balenie BMR R 1150 GS - batožina pred zbalením - Awia, Košice 10.9.2006

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »