Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2252 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)

Video-Foto Galéria - Live: Sleduj cestu Krížom Európou 2014 - Dušan po 53. dňoch a 19 171 km v cieli cesty

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Live: Sleduj cestu Krížom Európou 2014 - Dušan po 53. dňoch a 19 171 km v cieli cesty

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 112.

13.08.2014 - dusanhein

V stredu 13. augusta 2014, krátko pred dvanástou hodinou svojho 53. dňa sa Krížom Európou vrátila do východzieho bodu, symbolického stredu Európy pri Kostole sv. Jána Krstiteľa v Kremnických Baniach. Rebeka má na tachometri číslo 81 196, takže od štartu prešla 16 580 km. Vlakom som prešiel 2 434 km a loďou preplavil 157 km. Spolu 19 171 km teda merala cesta zo stredu kontinentu k okrajom jeho pevniny (vrátanie zlých odbočení, blúdení, hľadaní wifi a miest na spanie ). Dorazili sme po maratónskom závere, 968 km z Merana do Kremnických Baní, zmoknutí na kosť a plech, ale obaja funkční

13.08.2014 - dusanhein

Najprv aktuálne: Je to trochu na poslednú chvíľu, ale ak by sa dnes niekomu chcelo trepať sa v daždi do Kremnických Baní (lebo zrejme prší aj tam), tak o dvanástej sa môžeme stretnúť. Povedzme, pri kostole za dedinou? Ja tam totiž ísť musím A k fotke: takto nejako som si predstavoval svoju poslednú noc na ceste. Stredoeurópske počasie mi to ale zariadilo inak, než stredomorské Tarifa, Španielsko, 4. augusta.

11.08.2014 - dusanhein

Jazero Garda, Taliansko

11.08.2014 - dusanhein

Výhľad na údolie rieky Clarée v Kottických Alpách z horského priesmyku Col de Montgenèvre na hraniciach Francúzska a Talianska.

11.08.2014 - dusanhein

Výhľad na údolie rieky Clarée v Kottických Alpách z horského priesmyku Col de Montgenèvre na hraniciach Francúzska a Talianska.

11.08.2014 - dusanhein

Rebeke som sľúbil exotické foto. Medzi Madridom a Zaragozou, Španielsko

11.08.2014 - dusanhein

Medzi Madridom a Zaragozou, Španielsko

11.08.2014 - dusanhein

Medzi Madridom a Zaragozou, Španielsko

11.08.2014 - dusanhein

Medzi Madridom a Zaragozou, Španielsko

11.08.2014 - dusanhein

Medzi Madridom a Zaragozou, Španielsko

07.08.2014 - dusanhein

Bar, motorest plus obchod s jedlom, pitím a keramikou "La Quesera" na 115. km diaľnice A4 južne od Madridu.

07.08.2014 - dusanhein

Sierra Nevada

14.07.2014 - dusanhein

Aj táto pani je vraj v najjužnejšom bode Európy. No, ako sa to vezme Punta de Tarifa, Španielsko

14.07.2014 - dusanhein

Vraj som v najjužnejšom bode Európy. Ako sa to vezme Ale odfotil som sa Punta de Tarifa, Španielsko

14.07.2014 - dusanhein

Punta de Tarifa stále žije tým, čím žila celé veky prístupná len povolaným osobám  tým, ktorí tento náš svetadiel bránia, alebo tým, ktorí dobýjajú. Turisti sa za povolaných nerátajú a môžu len pozerať cez mreže.

14.07.2014 - dusanhein

Kedysi ostrovček, dnes súčasť a najjužnejšie miesto európskej pevniny -  Punta de Tarifa, Španielsko

14.07.2014 - dusanhein

Punta de Tarifa stále žije tým, čím žila celé veky -prístupná len povolaným osobám tým, ktorí tento náš svetadiel bránia, alebo tým, ktorí dobýjajú.

14.07.2014 - dusanhein

Tarifa aj jej Punta boli vždy pre niekoho dôležité. Staré aj novšie hradby, múry a rozhľadne, ktoré neboli určené pre turistov. Tarifa, Španielsko

14.07.2014 - dusanhein

To vpredu je Španielsko, to vzadu Maroko, to medzi tým Gibraltarský prieliv. Vyhliadka Mirador del Estrecho, Španielsko

14.07.2014 - dusanhein

Najjužnejší kút európskej pevniny - pláže a veterné elektrárne. Tarifa, Španielsko

14.07.2014 - dusanhein

Cabo da Roca, Portugalsko. Že na najzápadnejší bod európskej pevniny prídem štvrťhodinu po polnoci, by som od seba aj čakal. No že budem mať na sebe zapršané nepremoky, ma fakt zaskočilo. Ale možno som si mal lepšie naštudovať portugalskú klímu a nečakať nonstop slnko len preto, že som v auguste na juhu Európy.
Vlastne, úprimne, je mi vlastne dosť jedno, či a kedy sa budem sušiť. Teraz cítim obrovskú úľavu, že som konečne tu. Tá štreka zo severu Nórska mi už pripadala nekonečná.

14.07.2014 - dusanhein

Ďalej na západ sa už v Európe po pevnine ísť nedá... Cabo da Roca, Portugalsko

14.07.2014 - dusanhein

Nedeľňajší motozraz po portugalsky. Cabo da Roca, Portugalsko

14.07.2014 - dusanhein

Počasie ako keby ma chcelo vyskúšať, či si najzápadnejší bod svojej cesty zaslúžim. V noci striedavo pršalo a fúkalo, ráno potom jedno aj druhé naraz. Keď som zo stanu vyliezol, musela ho podržať Rebeka

14.07.2014 - dusanhein

Cestou z Cabo da Roca jedna ilustračná na tému portugalské pobrežie a pláže. Cascais, Portugalsko

14.07.2014 - dusanhein

Toto bolo asi o ôsmej ráno. Stále mi nešlo do hlavy, čo je toto za počasie.. v Portugalsku? V lete?? 
Cabo da Roca, Portugalsko

14.07.2014 - dusanhein

Cabo da Roca, Portugalsko

14.07.2014 - dusanhein

Budem úprimný: toto som si vymyslel aj nainscenoval, aby som vyjadril miesto aj seba. Pôvodne som tam nechcel toho turistu vzadu, ale keď začali autobusy prichádzať po dva naraz, bol som rád, že sa tam je len jeden. Tajomstvo šéfkuchára: trvalo mi to asi hodinu a pol Cabo da Roca, Portugalsko

14.07.2014 - dusanhein

Cabo da Roca, Portugalsko

14.07.2014 - dusanhein

Atlantik - Biskajský záliv

14.07.2014 - dusanhein

okruh 24h Le Mans. Toto miesto poznám dôverne už od detstva - z filmu so Steve McQueenom. Napriek všetkému precestovanému a prežitému nielen na tejto ceste občas ešte neverím, že som, kde som. Toto je jedno z tých miest. Mám pocit, akoby som bol opäť sedemročný :-)

14.07.2014 - dusanhein

Lille, Francúzsko, 12405 km od štartu

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »