ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Mongolsko 2009

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 222.

25.06.2009 - ernesto

22.5.2009, 15:57 odchod z BA

25.06.2009 - ernesto

obedujeme za Lublinom, pocasie sa vytrhalo, snad uz nebude prsat...

25.06.2009 - ernesto

Suwalki - ubytovanie penzión

25.06.2009 - ernesto

Niekde v Lotyšsku

25.06.2009 - ernesto

Niekde v Litve nás chytili krúpy...

25.06.2009 - ernesto

Neskorší obed - šašlik

25.06.2009 - ernesto

Ruská hranica - skúsme hádať, čo sa márne snaží nájsť docent Fraňo ;-)

25.06.2009 - ernesto

Stŕpnutá riť a vešiak Francúz

25.06.2009 - ernesto

Luxusná šotolina na luxusnej ceste prvej triedy niekde v Rusku

25.06.2009 - ernesto

Šikana najmladších fičí aj u nás, kto nevie spievať do vysielačky má po....

25.06.2009 - ernesto

Moskva

25.06.2009 - ernesto

Moskva

25.06.2009 - ernesto

Moskva

25.06.2009 - ernesto

Nakladanie motoriek na vlak - Jaroslavskij Vokzal

25.06.2009 - ernesto

Mongolsko 2009 - foto z Ruska

25.06.2009 - ernesto

Mongolsko 2009 - foto z Ruska

25.06.2009 - ernesto

MOskva, Jaroslavskij vakzal - čakáma na nalodenie do vlaku

25.06.2009 - ernesto

Tuším sa dozvedáme, že aj keď sme zaplatili za odvezenie motoriek, aj tak nám ich nenaložia

25.06.2009 - ernesto

a čakáme...

25.06.2009 - ernesto

Každý čakal na nalodenie na vlak po svojom, kolega Fraňo čakal, že keď mu nenaložia motorku, snáď pripoja aspoň jeho

25.06.2009 - ernesto

Keď sa dá, pracujem na tom, aby ste informácie mali čo najskôr

25.06.2009 - ernesto

Po odchode vraj  ministra, sme sa pobrali aj my hneď do šenku si niečo dať a poslať správy

25.06.2009 - ernesto

A teda sme si šupli jedno velkéé... teda tuším dve...

25.06.2009 - ernesto

Francúz

25.06.2009 - ernesto

Mišo Fraňo

25.06.2009 - ernesto

V transsibirskej magistrale - konečne sme in

25.06.2009 - ernesto

Vlak sa pohol a v bandaske nám žblnkoce 3 litre malinovicce

25.06.2009 - ernesto

Pri malinovici máme aj švédske stoly

25.06.2009 - ernesto

A že kam zmizlo pol bandasky...

25.06.2009 - ernesto

Na ceste vo vlaku - Moskva - Irkutsk

25.06.2009 - ernesto

V transsibirskej magistrále - Isim

25.06.2009 - ernesto

Barabinsk

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »