ISSN 1336-6491 | Online: 771 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32306
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18832)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13474)

Video-Foto Galéria - Novohradský predĺžený víkend III., Tekovská kúria – zrúcanina Revište

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Novohradský predĺžený víkend III., Tekovská kúria – zrúcanina Revište

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 120.

27.09.2025 - gilbert

mapka konca druhej etapy novohradského víkendu

27.09.2025 - gilbert

mapka pôvodnej cesty Tekovská Breznica - Hronská Dúbrava

27.09.2025 - gilbert

medzi H. Beňadikom a Tekovskou Kúriou internet

27.09.2025 - gilbert

križovatka medzi R1 a starou cestou internet

27.09.2025 - gilbert

mimoúrovňové križovanie pri Tekovskej Kúrii internet

27.09.2025 - gilbert

Tekovská Kúria internet

27.09.2025 - gilbert

stará cesta so semafórom, nový zvršok železnice a rieka Hron internet

27.09.2025 - gilbert

na druhom brehu Hrona je R1-ka internet

27.09.2025 - gilbert

cesta a železnice v tesnej blízkosti internet

27.09.2025 - gilbert

Hron sa odkláňa a R1 sa presúva na jeho ľavý breh internet

27.09.2025 - gilbert

cesty a železnica sa zbližujú, už bez Hrona internet

27.09.2025 - gilbert

pri Orovnici sa rozišli už celkom internet

27.09.2025 - gilbert

za Orovnicou sú už znovu celkom blízko internet

27.09.2025 - gilbert

znovu sa približujú internet

27.09.2025 - gilbert

železnica je stále medzi cestami internet

27.09.2025 - gilbert

blíži sa Nová Baňa internet

27.09.2025 - gilbert

takto to vyzeralo kedysi na konci Novej Bane

27.09.2025 - gilbert

kedysi Izomat Nová Baňa, dnes Knauf internet

27.09.2025 - gilbert

tu sme kupovali Nobasil na zateplenie podkrovia internet

27.09.2025 - gilbert

Nová Baňa most ponad železnicu a pripojenie na R1 internet

27.09.2025 - gilbert

pokračoval som po starej ceste k Žarnovici internet

27.09.2025 - gilbert

nad oporným múrom je už len obslužná komunikácia internet

27.09.2025 - gilbert

pohľad z najvrchnejšej terasy internet

27.09.2025 - gilbert

šiel som po najvrchnejšej terase internet

27.09.2025 - gilbert

nakoniec terasy zmizli internet

27.09.2025 - gilbert

tajch Nová Baňa internet

27.09.2025 - gilbert

dedinka Brehy na druhom brehu Hrona Internet

27.09.2025 - gilbert

dedina Rudno nad Hronom internet

27.09.2025 - gilbert

Rudno nad Hronom panoráma internet

27.09.2025 - gilbert

železnica Rudno nad Hronom a vedľa nej R1 internet

27.09.2025 - gilbert

Rudno nad Hronom panoráma II internet

27.09.2025 - gilbert

Voznica internet

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »