Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2533 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)

Video-Foto Galéria - Rumunsko 2015 – cesta do Raja

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rumunsko 2015 – cesta do Raja

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 83.

26.07.2015 - satos

Vitaj v Rumunsku

26.07.2015 - satos

Ťažko na Pietroasu - Pietroasa 1200 m n.m., výjazd, Rumunsko

26.07.2015 - satos

Lesom na Pietroasu - Pietroasa 1200 m n.m., výjazd, Rumunsko

26.07.2015 - satos

Pod Pietroasou - Pietroasa 1200 m n.m., výjazd, Rumunsko

26.07.2015 - satos

Finále na Pietroasu - Pietroasa 1200 m n.m., výjazd, Rumunsko

26.07.2015 - satos

Na Pietroase - Pietroasa 1200 m n.m., výjazd, Rumunsko

26.07.2015 - satos

Pohľad z Pietroasy - Pietroasa 1200 m n.m., výjazd, Rumunsko

26.07.2015 - satos

Rumunskom

26.07.2015 - satos

Blokáda

26.07.2015 - satos

Na planine

26.07.2015 - satos

Po sprche

26.07.2015 - satos

Na planine

26.07.2015 - satos

Na planine

26.07.2015 - satos

Na planine

26.07.2015 - satos

Do dediny Mara

26.07.2015 - satos

Na hrádzi

26.07.2015 - satos

Na hrádzi

26.07.2015 - satos

Na hrádzi

26.07.2015 - satos

Na Breb - Mara - Breb, trasa, Rumunsko

26.07.2015 - satos

Na Breb - Mara - Breb, trasa, Rumunsko

26.07.2015 - satos

Na Breb - Mara - Breb, trasa, Rumunsko

26.07.2015 - satos

Ako opraviť kufor

26.07.2015 - satos

Ako opraviť kufor

26.07.2015 - satos

Pedál v správnej polohe

26.07.2015 - satos

Výjazd - Popri rieke Vaser, trasa, Rumunsko

26.07.2015 - satos

Pri červenej streche - Popri rieke Vaser, trasa, Rumunsko

26.07.2015 - satos

Pri červenej streche vľavo - Popri rieke Vaser, trasa, Rumunsko

26.07.2015 - satos

V horách

26.07.2015 - satos

V horách - Popri rieke Vaser, trasa, Rumunsko

26.07.2015 - satos

Zjazd - Popri rieke Vaser, trasa, Rumunsko

26.07.2015 - satos

Zjazd - Popri rieke Vaser, trasa, Rumunsko

26.07.2015 - satos

Pohľad z penziónu

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »