Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2648 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Video-Foto Galéria - Sleduj Motoride TransOrientale Trip

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Sleduj Motoride TransOrientale Trip

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 104.

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 001

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 002

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 003

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 004

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 005

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 006

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 008

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 009

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 010

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 011

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 012

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 013

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 014

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 016

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 017

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 018

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 019

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 020

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 021

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 022

09.06.2008 - HARO

Obr+ízok 023

09.06.2008 - HARO

foto 001

09.06.2008 - HARO

foto 002

09.06.2008 - HARO

foto 003

09.06.2008 - HARO

foto 004

09.06.2008 - HARO

foto 005

09.06.2008 - HARO

foto 006

09.06.2008 - HARO

foto 007

09.06.2008 - HARO

foto 009

09.06.2008 - HARO

foto 010

09.06.2008 - HARO

foto 011

09.06.2008 - HARO

foto 012

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »