Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2083 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)

Video-Foto Galéria - Tunisko 2009 - pozor na Saharu!

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Tunisko 2009 - pozor na Saharu!

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 87.

20.04.2009 - haro007

Pred odchodom

20.04.2009 - haro007

Trajekt Splendid v Janove

20.04.2009 - haro007

Stretnutie s Moravákmi

20.04.2009 - haro007

Útroby lode!

20.04.2009 - haro007

Nočná benzínka v Tunisku

20.04.2009 - haro007

Krajina v strede Tuniska

20.04.2009 - haro007

Talianova AfricaTwin

20.04.2009 - haro007

Pred café Loutid

20.04.2009 - haro007

Café

20.04.2009 - haro007

Sám v púšti, Dušan čaká v hoteli

20.04.2009 - haro007

Dušan odpočíva - ráno po havárii

20.04.2009 - haro007

Ducato nejde

20.04.2009 - haro007

Občerstvenie v Loutid

20.04.2009 - haro007

Šplhám na suchú dunu /fotené z protiľahlého pahorku, preto vypadá nízka/

20.04.2009 - haro007

Šotolinovo- piesková cesta - o 3 dni tadeto pofrčím miestami 140

20.04.2009 - haro007

Ukážka jazdy

20.04.2009 - haro007

Ukážka jazdy

20.04.2009 - haro007

Ukážka jazdy

20.04.2009 - haro007

Ukážka jazdy

20.04.2009 - haro007

Ukážka jazdy

20.04.2009 - haro007

Berber look

20.04.2009 - haro007

Pred stanom  v Ksar Ghilan /Víťa + René/

20.04.2009 - haro007

V termálnom jazierku v Ksar Ghilan, voda 37°C

20.04.2009 - haro007

Vietnamské slíže v Afrike, chutili

20.04.2009 - haro007

Vykopávanie pri výjazde z oázy

20.04.2009 - haro007

Nič horšie ako skončiť pred vrcholom

20.04.2009 - haro007

Dolu z duny, ukrutný sklon

20.04.2009 - haro007

Koloniálna pevnosť - Výkričník, Haro, Miloš

20.04.2009 - haro007

Na rozsiahlej dune, podklad obsychá

20.04.2009 - haro007

GS-ko na piesku, zakopaný Miloš

20.04.2009 - haro007

Café s Che Gevarom - duny do Douz

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »