ISSN 1336-6491 | Online: 1972 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2013 – 3. etapa - Pisco - Nazca - Svitko ide na 9. a Jakeš 17. miesto v absolútnom poradí, Ján Zaťko končí

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 36.

09.01.2013 - MOL Slovnaft

Dakar 2013 - 3. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2013 - 3. etapa - Štefan...

08.01.2013 - Husqvarna Press

Dakar 2013 - 3. etapa - Paulo GONCALVES (PRT) - Husqvarna

08.01.2013 - Gas Gas Press

Dakar 2013 - 3. etapa - Marc GUASCH (ESP) - Gas Gas

08.01.2013 - Gas Gas Press

Dakar 2013 - 3 etapa - Marc GUASCH (ESP) - Gas Gas

08.01.2013 - Gas Gas Press

Dakar 2013 - 3. etapa - Laia SANZ (ESP) - Gas Gas

08.01.2013 - Gas Gas Press

Dakar 2013 - 3. etapa - Laia SANZ (ESP) - Gas Gas

08.01.2013 - Gas Gas Press

Dakar 2013 - 3. etapa - Laia SANZ (ESP) - Gas Gas

08.01.2013 - Gas Gas Press

Dakar 2013 - 3. etapa - Miguel PUERTAS HERRERA (ESP) - Gas Gas

08.01.2013 - Husqvarna Press

Dakar 2013 - 3. etapa - Joan BARREDA BORT (ESP) - Husqvarna

08.01.2013 - Husqvarna Press

Dakar 2013 - 3. etapa - ALESSANDRO BOTTURI (ITA) - Husqvarna

08.01.2013 - Husqvarna Press

Dakar 2013 - 3. etapa - MATT FISH (AUS) - Husqvarna

08.01.2013 - radkaMazak

Dakar 2013 - Ivan Jakeš

08.01.2013 - radkaMazak

Dakar 2013 - zľava Dušan Čipka, Radka Mazáková, Ján Zaťko

08.01.2013 - radkaMazak

Dakar 2013 - Štefan Svitko

08.01.2013 - MAINDRU PHOTO

Dakar 2013 - 3. etapa - Ján Zaťko

08.01.2013 - MAINDRU PHOTO

Dakar 2013 - 3. etapa - Ján Zaťko

07.01.2013 - Husqvarna Press

Dakar 2013 – 3. etapa - Barreda (Husqvarna)

07.01.2013 - Husqvarna Press

Dakar 2013 – 3. etapa - Botturi (Husqvarna)

07.01.2013 - Husqvarna Press

Dakar 2013 – 3. etapa - Goncalves (Husqvarna)

07.01.2013 - Husqvarna Press

Dakar 2013 – 3. etapa - Viladoms (Husqvarna)

07.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 - 3. etapa

07.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 - 3. etapa

07.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 - 3. etapa

07.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 - 3. etapa

07.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 - 3. etapa - 52 Felipe RIOS (PER) a 34 Michael METGE (FRA)

07.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 - 3. etapa - Romain SOUVIGNET (FRA)

07.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 - 3. etapa - zľava ALESSANDRO BOTTURI (ITA) a Gerard FARRES GUELL (ESP)

07.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 - 3. etapa - Francisco LOPEZ (CHL)

07.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 - 3. etapa

07.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 - 3. etapa

07.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 - 3. etapa

07.01.2013 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2013 - 3. etapa

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »