ISSN 1336-6491 | Online: 1972 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2014 – 12. etapa - El Salvador - La Serena - Smoliar Barreda stratil 2. miesto celkovo, naši bezpečne v cieli

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 55.

17.01.2014 - SP Moto Tím

Dakar 2014 - 12. etapa - Štefan Svitko

17.01.2014 - SP Moto Tím

Dakar 2014 - 12. etapa - David Pabiška

17.01.2014 - SP Moto Tím

Dakar 2014 - 12. etapa - Štefan Svitko

17.01.2014 - SP Moto Tím

Dakar 2014 - 12. etapa - Štefan Svitko

17.01.2014 - SP Moto Tím

Dakar 2014 - 12. etapa - David Pabiška

17.01.2014 - SP Moto Tím

Dakar 2014 - 12. etapa - David Pabiška

17.01.2014 - SP Moto Tím

Dakar 2014 - 12. etapa - David Pabiška

17.01.2014 - MCH Photo

Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš
Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš

17.01.2014 - MCH Photo

Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš
Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš

17.01.2014 - MCH Photo

Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš
Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš

17.01.2014 - MCH Photo

Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš
Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš

17.01.2014 - MCH Photo

Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš
Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš

17.01.2014 - MCH Photo

Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš
Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš

17.01.2014 - MCH Photo

Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš

17.01.2014 - MCH Photo

Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš

17.01.2014 - MCH Photo

Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš
Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš

17.01.2014 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2014 - 12. etapa - Štefan Svitko: Dorazila správa od Štefana Svitka:
Na 40. kilometri si ustlal vo feš-feši a trošku si tam poležkal...
Poškodil pritom roadbook a celú etapu ho musel prevíjať ručne.
Už je v bivaku a je v poriadku, mám vás pozdraviť.

17.01.2014 - J. Topor

12. etapa - autor_ J. Topor

17.01.2014 - J. Topor

12. etapa - autor_ J. Topor(1)

17.01.2014 - MCH Photo

Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš

17.01.2014 - MCH Photo

Dakar 2014 - 12. etapa - Ivan Jakeš

17.01.2014 - Honda HRC Team

Dakar 2014 - 12. etapa - Joan Barreda Bort
Dakar 2014 - 12. etapa - Joan Barreda...

17.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 12. etapa - Marc Coma
Dakar 2014 - 12. etapa - Marc Coma

17.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 12. etapa - Jakub Przygonski
Dakar 2014 - 12. etapa - Jakub...

17.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 12. etapa - Jakub Przygonski

17.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 12. etapa - Jordi Viladoms
Dakar 2014 - 12. etapa - Jordi...

17.01.2014 - Maragni M. KTM Images

Dakar 2014 - 12. etapa - Jordi Viladoms
Dakar 2014 - 12. etapa - Jordi...

17.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 12. etapa

17.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 12. etapa

17.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 12. etapa

17.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 12. etapa

17.01.2014 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2014 - 12. etapa

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »