Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1537 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31591
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18467)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13124)

Video-Foto Galéria - Live: Sleduj cestu Krížom Európou 2014 - Dušan po 53. dňoch a 19 171 km v cieli cesty

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Live: Sleduj cestu Krížom Európou 2014 - Dušan po 53. dňoch a 19 171 km v cieli cesty

| 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 65 až 96 z cekového počtu: 112.

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014 - Cape Nordkinn - najsevernejší bod kontinetálnej európy, Nórsko

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014 - Cape Nordkinn - najsevernejší bod kontinetálnej európy, Nórsko

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014 - Cape Nordkinn - najsevernejší bod kontinetálnej európy, Nórsko

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014: Grense Jakobselv, Nórsko

14.07.2014 - dusanhein

Po dvoch týždňoch oficiálne naspäť v čisto európskom štáte. Pred chvíľou som prekročil hranice a hlásim sa zo slnečného Nórska. Možno sa mi to len zdá, ale je tu akosi pokojnejšie, nez predtým "za čiarou" :-) Rusko vôbec nebolo zlé, ale aj tak sa teraz cítim lepšie. Ako doma. Co na tom, ze som stále za polarným kruhom, keď je tu teplo a more? ;-)

14.07.2014 - dusanhein

Pamätný komplex "Dolina slávy" pri ceste M18 medzi Murmanskom a norskymi hranicami.

14.07.2014 - dusanhein

Po takýchto cestách sme s Rebekou včera tesne pred polnocou dorazili do Murmanska. Tých pár sto kilometrov od polárneho kruhu nám bohato nahradilo všetky tie stotisíce metrov šialene nudných asfaltovo-lesných "tunelov", ktoré sme v Rusku absolvovali cez rozľahlé roviny

14.07.2014 - dusanhein

Tretí raz prekračujem severný polárny kruh, ale prvýkrát to aj registrujem, keďže pri ceste na Ural a z neho som kruh predriemal za oknom vlaku :-)

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014 cesta M18, odbočka na Segežu.

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014 km: dedinka Alexejevo, asi 100km od Vologdy smerom na Medvezegorsk.

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014 - Kotlas, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014 - Kotlas, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014 - Kotlas, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014 - Kotlas, Rusko

14.07.2014 - Redakcia

V piatok 4. júla 2014 o 14:50 miestneho času (12:50 SELČ) som konečne mohol urobiť túto vytúženú selfie na 67°00'N 65°06'"E

14.07.2014 - dusanhein

Po príjazde na stanicu Poľarnyj Ural, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

Polárny Ural, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

Polárny Ural, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

Polárny Ural, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

Polárny Ural, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

Veľmi som chcel mať túto fotku, ale skoro som oľutoval. Kvapky vody sú len dole - všetky ostatné bodky na fotke sú komáre. Polárny Ural, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

Polnoc na Polárnom Urale, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

PracovŐa v hosteli Druzja - Friends. Petrohrad

14.07.2014 - dusanhein

Jediný azyl pred komármi široko-Čaleko - čakáreŐ na stanici Poľarnyj Ural, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

Veľavravné. Cesta na Polárny Ural.

14.07.2014 - dusanhein

Zašiel som do Toťmy v podstate omylom, hľadajúc benzínovú pumpu. Nenašiel som, ale namiesto toho som dostal lekciu z teórie relativity v praxi: aj "rozbitá ulica" je relatívny pojem, viď. foto.

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014 - 2.7.2017 00:06 kilometrov severne od Čerepovca na A118. Dnes hrdých 556 km, z toho určite vyše sto cez roadworks, takže miestami to bol taký staveniskový dakar :-)

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014 - 2.7.2017 00:06 kilometrov severne od Čerepovca na A118. Dnes hrdých 556 km, z toho určite vyše sto cez roadworks, takže miestami to bol taký staveniskový dakar :-)

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014

14.07.2014 - Redakcia

Chytám bronz na hraniciach medzi Lotyšskom a Ruskom na ceste A13. Z ruskej strany pred chvíľou prešli dvaja Amíci na veteráne, ktorí idú okolo sveta v snahe zopakovať The Great Race, mrknite si ich na www.worldautotour.com. Ja si zatiaľ počkám, je pekne, vody aj cigariet mám dosť.

14.07.2014 - dusanhein

Krížom Európou 2014

 

| 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »