ISSN 1336-6491 | Online: 1926 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29862
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)

Video-Foto Galéria

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2015 – 4. etapa - Chilecito - Copiapo - Barreda vyhráva etapu a zvyšuje náskok na Comu, Svitko 9. Jakeš 26 (pravdepodobne sa bude meniť)

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 36.

07.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 - 4. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2015 - 4. etapa - Štefan...

07.01.2015 - Ivan Jakeš - fanklub

Dakar 2015 - Ivan Jakeš

07.01.2015 - Štefan Svitko fanklub

Dakar 2015 – 4. etapa - Chilecito - Copiapo - 22:26 - Štefan Svitko je v bivaku. Čerstvé správy: Všetko je OK, nálada dobrá. V úvode etapy trochu so Sunderlandom poblúdili. Sunderland mal potom nepríjemný pád. Števo sa pri ňom zastavil, ukázal mu, že je OK tak pokračoval ďalej. V dunách už navigoval sám a v pohode prišiel do cieľa.

07.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo - Joan Barreda Bort
Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito...

07.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo - Paolo Goncalves

07.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo - Jeremias Israel
Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito...

07.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo - Pizzolito

07.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo - Helder Rodrigues
Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito...

07.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo - Helder Rodrigues

07.01.2015 - Maroš Kubačka

Dakar 2015 - 3. etapa - Podporný tím Štefana Svitka - zo zákulisia

07.01.2015 - Maroš Kubačka

Dakar 2015 - 3. etapa - Podporný tím Štefana Svitka - zo zákulisia

07.01.2015 - Maroš Kubačka

Dakar 2015 - 3. etapa - Podporný tím Štefana Svitka - zo zákulisia

07.01.2015 - Maroš Kubačka

Dakar 2015 - 3. etapa - Podporný tím Štefana Svitka - zo zákulisia

07.01.2015 - Maroš Kubačka

10204880052274480_460587514_n

07.01.2015 - Maroš Kubačka

10204880050634439_1490244860_n

07.01.2015 - Maroš Kubačka

10204880053154502_169893942_n

07.01.2015 - Ivan Jakeš - fanklub

Dakar 2015 - 4. etapa - Ivan Jakeš - Dobré ráno všetkým

07.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo - Sam Sunderland - Andy - KTM

07.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo - Ruben Faria - KTM
Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito...

07.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo - Jakub Przygonski - KTM

07.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo - Sam Sunderland - KTM
Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito...

07.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo - MATTHIAS WALKNER - KTM

07.01.2015 - Sherco.press

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo - ALAIN DUCLOS - Sherco

07.01.2015 - Sherco.press

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo - FABIEN PLANET - Sherco
Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito...

07.01.2015 - Sherco.press

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo - ALAIN DUCLOS - Sherco
Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito...

07.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo

07.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 4. etapa -      MARC COMA (ESP)  - KTM -Chilecito - Copiapo

07.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 4. etapa -      RUBEN FARIA (PRT)  - KTM - Chilecito - Copiapo

07.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 4. etapa      JORDI VILADOMS (ESP) - KTM - Chilecito - Copiapo

07.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo

07.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 4. etapa - Chilecito - Copiapo

07.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 4. etapa -      IGNACIO CASALE (CHL) - YAMAHA Chilecito - Copiapo

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »