Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1562 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2015 – 5. etapa - Copiapo - Antofagasta - Svitko 4-tý a celkovo si polepšuje na 9. miesto, Jakeš 14-ty. Prvé víťazstvo berie Coma

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 28.

08.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 - 5. etapa - JEREMIAS ISRAEL ESQUERRE (CHL)  -  HONDA
Dakar 2015 - 5. etapa - JEREMIAS...

08.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 - 5. etapa - LAIA SANZ PLA-GIRIBERT (ESP)  - HONDA
Dakar 2015 - 5. etapa - LAIA SANZ...

08.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 - 5. etapa - JAVIER PIZZOLITO (ARG) - HONDA
Dakar 2015 - 5. etapa - JAVIER...

08.01.2015 - Honda.press

Dakar 2015 - 5. etapa - HELDER RODRIGUES (PRT) -  HONDA

08.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 - 5. etapa - Marc Coma - KTM

08.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 - 5. etapa - Marc Coma - KTM
Dakar 2015 - 5. etapa - Marc Coma...

08.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 - 5. etapa - Ruben Faria - KTM

08.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 - 5. etapa - Toby Price - KTM

08.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 - 5. etapa - Jordi Viladoms - KTM
Dakar 2015 - 5. etapa - Jordi Viladoms...

08.01.2015 - KTM.press Bauer/Barni

Dakar 2015 - 5. etapa - Matthias Walkner - KTM

08.01.2015 - Ivan Jakeš - fanklub

Dakar 2015 - 5. etapa - Ivan Jakeš: "Dnes som išiel piánko, na istotu. Strašne sa prášilo, som rád, že je to za mnou. Už aby bola sobota a voľný deň. Pozdravujem všetkých"

08.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 5. etapa -      ALESSANDRO BOTTURI (ITA) -	  YAMAHA

08.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 5. etapa -      DANIEL GOUET (CHL) - HONDA

08.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 5. etapa -      IGNACIO CASALE (CHL) - YAMAHA

08.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 5. etapa -      MICHAEL PISANO (FRA)  -	  KTM

08.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 5. etapa -  	      JEREMIAS GONZALEZ FERIOLI (ARG)  	- YAMAHA

08.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 5. etapa -      MARC COMA (ESP)  	 - KTM

08.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 5. etapa -      JOAN BARREDA BORT (ESP)  	 - HONDA

08.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 5. etapa -      PABLO QUINTANILLA (CHL)  	-  KTM

08.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 5. etapa -      JAVIER PIZZOLITO (ARG) - 	  HONDA

08.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 5. etapa -      LAIA SANZ PLA-GIRIBERT (ESP) - HONDA

08.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 5. etapa -      MICHAEL METGE (FRA) - YAMAHA

08.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 5. etapa -      DAVID CASTEU (FRA) - KTM

08.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 5. etapa -      MARC COMA (ESP) - KTM

08.01.2015 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2015 - 5. etapa -      PABLO QUINTANILLA (CHL)  - KTM

08.01.2015 - Awia

Dakar 2015 - Štefan Svitko najrýchlejší v polovici 5. etapy

08.01.2015 - Awia

Dakar 2015 - Štefan Svitko najrýchlejší v polovici 5. etapy

08.01.2015 - Awia

Dakar 2015 - Štefan Svitko najrýchlejší v polovici 5. etapy

 

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »