ISSN 1336-6491 | Online: 1972 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2017 – 3. etapa - Barreda predviedol husársky kúsok, našim sa až tak nedarilo - San Miguel de Tucumán - San Salvador de Jujuy

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 25.

04.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

Štefan Svitko - Dakar 2017 - 3. etapa
Štefan Svitko - Dakar 2017 - 3....

04.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

Štefan Svitko - Dakar 2017 - 3. etapa
Štefan Svitko - Dakar 2017 - 3....

04.01.2017 - © Red Bull Media House

Štefan Svitko - Dakar 2017 - 3. etapa
Štefan Svitko - Dakar 2017 - 3....

04.01.2017 - © Red Bull Media House

Štefan Svitko - Dakar 2017 - 3. etapa
Štefan Svitko - Dakar 2017 - 3....

04.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

Michael Metge - Dakar 2017 - 3. etapa

04.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

Paolo Goncalves - Dakar 2017 - 3. etapa
Paolo Goncalves - Dakar 2017 -...

04.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

Toby Price - Dakar 2017 - 3. etapa
Toby Price - Dakar 2017 - 3. etapa

04.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

Sam Sunderland - Dakar 2017 - 3. etapa

04.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

Pablo Quintanilla - Dakar 2017 - 3. etapa
Pablo Quintanilla - Dakar 2017...

04.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

Joan Barredda Bort - Dakar 2017 - 3. etapa

04.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

Jacopo Cerutti - Dakar 2017 - 3. etapa

04.01.2017 - © A.S.O. (dakar.com)

Adrien Van Beveren - Dakar 2017 - 3. etapa
Adrien Van Beveren - Dakar 2017...

04.01.2017 - Ivan Jakeš - fanklub

Ivan Jakeš - v 3. etape ho trafil blesk - Dakar 2017

04.01.2017 - Ivan Jakeš - fanklub

Ivan Jakeš - v 3. etape ho trafil blesk - Dakar 2017

04.01.2017 - KTM.press

Toby Price KTM 450 RALLY Dakar 2017

04.01.2017 - KTM.press

Matthias Walkner KTM 450 RALLY Dakar 2017

04.01.2017 - KTM.press

Toby Price KTM 450 RALLY Dakar 2017

04.01.2017 - KTM.press

Toby Price KTM 450 RALLY Dakar 2017

04.01.2017 - KTM.press

Matthias Walkner KTM 450 RALLY Dakar 2017

04.01.2017 - KTM.press

Sam Sunderland KTM 450 RALLY Dakar 2017

04.01.2017 - KTM.press

Laia Sanz KTM 450 RALLY Dakar 2017

04.01.2017 - Štefan Svitko fb

Štefan Svitko v cieli 3. etapy - Dakar 2017

04.01.2017 - Awia

Zlý deň pre Števa Svitka - Dakar 2017 – 3. etapa

04.01.2017 - dakar.com

Dakar 2017 – 3. etapa Mapa - San Miguel de Tucumán - San Salvador de Jujuy

04.01.2017 - dakar.com

Dakar 2017 – 3. etapa Profil - San Miguel de Tucumán - San Salvador de Jujuy

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »