ISSN 1336-6491 | Online: 1170 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31699
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18520)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13179)

Video-Foto Galéria - Maroko na ľahkých endurách

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Maroko na ľahkých endurách

| 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 33 až 64 z cekového počtu: 92.

27.12.2017 - matus

Oáza Remlia

27.12.2017 - matus

Postrácali sme nejaké šróby, domáci nám dali krabicu na výber

27.12.2017 - matus

Rišo

27.12.2017 - matus

Keď sa neviem dorozumieť, skočím za pult a poberiem čo treba

27.12.2017 - matus

Stanovanie v pustatine

27.12.2017 - matus

Smerom na Zagoru

27.12.2017 - matus

Erg Chegaga

27.12.2017 - matus

Chladiaci sa Heugi

27.12.2017 - matus

Pri jazere Iriki

27.12.2017 - matus

Nepríjemný návštevník

27.12.2017 - matus

Oáza po ceste

27.12.2017 - matus

Príroda, či človek?

27.12.2017 - matus

Roman na kameňoch pred Foum Zguid

27.12.2017 - matus

Kamenisté pláne pred Foum Zguid

27.12.2017 - matus

Skratka cez riečisko

27.12.2017 - matus

Troška sme sa vytrápili

27.12.2017 - matus

Boj stál za to

27.12.2017 - matus

Ranný pohľad na dolinu

27.12.2017 - matus

Stúpame nad 2.000m

27.12.2017 - matus

Bez nepremokov...

27.12.2017 - matus

Konečne sa trocha vyčasilo

27.12.2017 - matus

Heugi si to užíva. Povrch mäkký, ostré kamene - na jazdu nič moc.

27.12.2017 - matus

Pome

27.12.2017 - matus

20.09.2015 16:29 - Maroko na ľahkých endurách

27.12.2017 - matus

Konečne cesta

27.12.2017 - matus

Spoločná foto po náročnom výkone

27.12.2017 - matus

Starkého dom na vrchu mediny

27.12.2017 - matus

Nadšenie z držiek

27.12.2017 - matus

Lúčenie so starkým

27.12.2017 - matus

Smerom na Toubkal

27.12.2017 - matus

Šlapeme - Djebel Toubkal

27.12.2017 - matus

Známa náboženská biela skala, nedovolili sa nám k nej priblížiť -  Djebel Toubkal

 

| 1 2 3 |

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »