ISSN 1336-6491 | Online: 1972 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2022 - Sunderland vyháva svoj druhý Dakar, prvý pre Gas Gas, 2. Quintanilla, 3 Walkner. Svitko 12-ty - 12. etapa - Bisha - Jeddah

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 34.

14.01.2022 - Štefan Svitko fanklub

svitko 12etapa dakar2022 dakujeme

14.01.2022 - dakar.com

Dakar 2022 - 12. etapa

14.01.2022 - dakar.com

Dakar 2022 - Sam Sunderland - 12. etapa

14.01.2022 - dakar.com

Dakar 2022 - 12. etapa Sam Sunderland

14.01.2022 - dakar.com

Dakar 2022: Sam Sunderland - celkový víťaz

14.01.2022 - dakar.com

Dakar 2022 - 12. etapa

14.01.2022 - dakar.com

Dakar 2022 - 12. etapa

14.01.2022 - dakar.com

Dakar 2022 - 12. etapa

14.01.2022 - dakar.com

Dakar 2022 - 12. etapa

14.01.2022 - dakar.com

Dakar 2022 - 12. etapa

14.01.2022 - dakar.com

Dakar 2022 - 12. etapa

14.01.2022 - dakar.com

Dakar 2022 - 12. etapa

14.01.2022 - dakar.com

Dakar 2022 - 12. etapa

14.01.2022 - dakar.com

Dakar 2022 - 12. etapa

14.01.2022 - dakar.com

Dakar 2022 - 12. etapa

14.01.2022 - (c) MM Corp.

Štefan Svitko - Dakar 2022 pódium - Photo (c) MM Corp.

14.01.2022 - (c) MM Corp.

Štefan Svitko - Dakar 2022 pódium - Photo (c) MM Corp.

14.01.2022 - (c) MM Corp.

Štefan Svitko - Dakar 2022 pódium - Photo (c) MM Corp.

14.01.2022 - (c) MM Corp.

Štefan Svitko - Dakar 2022 pódium - Photo (c) MM Corp.

14.01.2022 - (c) MM Corp.

Štefan Svitko - Dakar 2022 pódium - Photo (c) MM Corp.

14.01.2022 - (c) MM Corp.

Štefan Svitko - Dakar 2022 pódium - Photo (c) MM Corp.

14.01.2022 - (c) MM Corp.

Štefan Svitko - Dakar 2022 pódium - Photo (c) MM Corp.

14.01.2022 - dakar.com

Svitko podium Dakar 2022

14.01.2022 - dakar.com

Svitko podium Dakar 2022

14.01.2022 - dakar.com

Svitko podium Dakar 2022

14.01.2022 - dakar.com

Svitko podium Dakar 2022

14.01.2022 - dakar.com

Svitko podium Dakar 2022

14.01.2022 - Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool

Dakar 2022 - 11. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2022 - 11. etapa - Štefan...

14.01.2022 - Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool

Dakar 2022 - 11. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2022 - 11. etapa - Štefan...

14.01.2022 - Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool

Dakar 2022 - 11. etapa - Štefan Svitko
Dakar 2022 - 11. etapa - Štefan...

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »