ISSN 1336-6491 | Online: 1126 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31679
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18512)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13167)

Video-Foto Galéria - Veterny

| 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 33 až 64 z cekového počtu: 69.

16.02.2004 - Awia

A Jawa so sajdkou... - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Ešte raz BSA a jej brzdy... - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Krásna jednoválcova Anglická klasika, BSA,  hneď vedľa je Harley... - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Krásna jednoválcova Anglická klasika, BSA - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Jawa 500 - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Ogar 1935, moto vyrobená v licencii v Poľsku - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Ariel z roku 1936 - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Predvojnový Bavorák... - Múzeum historických vozidiel Mlynica

16.02.2004 - Awia

Historický snežný skúter. Švédsky výrobok. Slovensku ho darovali Východný nemci, keď sa v Tatrách konali Majstrovstvá sveta v lyžovaní - Múzeum historických vozidiel Mlynica

19.11.2002 - Awia

Vincent Rapide Series A predstavený v októbri 1936

19.11.2002 - Awia

Vincent Black Lightning sa zapísal do pamäti motorkárov na celom svete ako "Najrýchlejší sériový motocykel", a tento titul si udržal až do sedemdesiatych rokov, skoro dvadsať rokov potom ako sa prestal vyrábať.

19.11.2002 - Awia

Vincent Rapide Series B - motor ako keby visel vo vzduchu...

19.11.2002 - Awia

Vincent Rapide Series B charakteristický bezrámovým alebo "monokokovým" dizajnom.

19.11.2002 - Awia

Tento zreštaurovaný Vincent Black Lightning sa predal za 125 000 dolárov čo je asi stonásobok jeho ceny keď bol nový...

19.11.2002 - Awia

Howard Raymond Davies zakladateľ firmy H.R.D.

23.09.2002 - efko

Ariel model F 1929 - Britský motocykel vyrobený v meste Birmingham firmou Ariel works Ltd. v roku 1929.<br>
Tento skvost sa nachádza na Slovensku a jeho majitelom je <a href="http://motoride.sk/page.php?view=clenovia&login=efko" target="__newwin">efko</a>.

23.09.2002 - efko

Ariel model F 1929 - Britský motocykel vyrobený v meste Birmingham firmou Ariel works Ltd. v roku 1929.<br>
Tento skvost sa nachádza na Slovensku a jeho majitelom je <a href="http://motoride.sk/page.php?view=clenovia&login=efko" target="__newwin">efko</a>.

23.09.2002 - efko

Ariel model F 1929 - Britský motocykel vyrobený v meste Birmingham firmou Ariel works Ltd. v roku 1929.<br>
Tento skvost sa nachádza na Slovensku a jeho majitelom je <a href="http://motoride.sk/page.php?view=clenovia&login=efko" target="__newwin">efko</a>.

27.03.2002 - maco

<b>Suzuki RE5</b> 1976 poháňané Wankelovým motorom

27.03.2002 - maco

<b>Suzuki GS400</b> 1976

27.03.2002 - maco

<b>Suzuki GS 750</b>

27.03.2002 - maco

<b>Suzuki GS 750</b>

27.03.2002 - maco

<b>Suzuki GS 1000</b>

27.03.2002 - maco

<b>Suzuki GS 850</b> 1979

27.03.2002 - maco

Motor <b>Suzuki GS 850</b> 1979

27.03.2002 - maco

<b>Suzuki GSX 1100</b> 1979

27.03.2002 - maco

<b>Suzuki Katana 650</b>

09.02.2002 - Harly

<B>Yamaha XS 650</b>, dvojvalcová klasika ako má byť...

16.01.2002 - Awia

Veterány

14.01.2002 - Awia

Veterány

03.01.2002 - Awia

<B>Indian Chief</B> 1938

02.01.2002 - Awia

<B>Indian Chief</B> 1948

 

| 1 2 3 |

Ostatné Galérie
Motozem

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »