Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2169 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30675
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18058)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12617)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle MBK

Kategória:Model:Rok:
2005:
 SkúterMBK Booster2005
 SkúterMBK Booster 12 inch2005
 SkúterMBK Booster Naked2005
 SkúterMBK Booster NG2005
 SkúterMBK Flame X2005
 SkúterMBK Flipper2005
 SkúterMBK MachG AC2005
 SkúterMBK MachG LC2005
 SkúterMBK Nitro2005
 SkúterMBK Ovetto2005
 SkúterMBK Skyliner 1252005
 SkúterMBK Skyliner 1802005
 SkúterMBK Stunt2005
 SuperšportMBK X-.Power2005
 EnduroMBK X-Limit Enduro2005
 SupermotoMBK X-Limit SM2005
2004:
 SkúterMBK FlameX2004
 SkúterMBK Skyliner 1252004
 SkúterMBK Skyliner 1802004
 SkúterMBK Skyliner 4002004
1998:
 SkúterMBK Flame1998
1997:
 SkúterMBK Flame 1251997
1975:
 KlasikaMBK 125 LT1975
 KlasikaMBK 3501975
1974:
 KlasikaMBK 125 LT1974
 KlasikaMBK 3501974
1973:
 KlasikaMBK 125 LT1973
 KlasikaMBK 3501973
1972:
 KlasikaMBK 125 L1972
 KlasikaMBK 125 LT1972
 KlasikaMBK 3501972
1971:
 KlasikaMBK 125 L1971
1970:
 KlasikaMBK 125 DC1970
Motozem

Porovnanie motocyklov:

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »