Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2456 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle Bimota

Kategória:Model:Rok:
2024:
 Športovo cestovnáFOTO Bimota Tera NOVINKA 20242024
2020:
 SuperšportFOTO Bimota Tesi H2 NOVINKA 20202020
2009:
 SuperšportFOTO Bimota DB7 Oronero2009
2005:
 SuperšportFOTO Bimota DB5 Mille2005
2001:
 SuperšportBimota BB 12001
 SuperšportBimota DB 4 i.e.2001
 SuperšportBimota DB 4 i.e. HF2001
 SuperšportFOTO Bimota SB 6 R2001
 SuperšportBimota SB 8 R2001
 SuperšportBimota SB 8 R Special2001
 SuperšportBimota YB 112001
2000:
 NaháčBimota DB3 Mantra2000
 SuperšportBimota DB4/DB4 Iniezione2000
 SuperšportFOTO Bimota SB6R2000
 SuperšportBimota SB8R2000
 SuperšportBimota YB 11 Edizione Speciale2000
1999:
 SuperšportBimota 500 V-Due1999
 SuperšportBimota DB 41999
 NaháčBimota Mantra1999
 SuperšportFOTO Bimota SB 6 R1999
 SuperšportBimota SB 8 R1999
 SuperšportBimota Supermono Biposto1999
 SuperšportBimota YB 111999
1998:
 NaháčBimota Mantra1998
 SuperšportBimota SB6R1998
 SuperšportBimota SB8R1998
 SuperšportBimota Supermono1998
 SuperšportBimota Vdue 5001998
 SuperšportBimota YB111998
 SuperšportBimota YB9 SR1998
 SuperšportBimota YB9 SRI1998
1997:
 NaháčBimota Mantra1997
 SuperšportFOTO Bimota SB6R1997
 SuperšportBimota SB71997
 SuperšportBimota Supermono1997
 SuperšportBimota Vdue 5001997
 SuperšportBimota YB111997
 SuperšportBimota YB9 SRI1997
1996:
 NaháčBimota Mantra1996
 SuperšportFOTO Bimota SB61996
 SuperšportBimota SB71996
 SuperšportBimota Supermono1996
 SuperšportBimota YB9 SRI1996
1995:
 NaháčBimota Mantra1995
 SuperšportFOTO Bimota SB 61995
 SuperšportBimota SB 71995
aci-03-main

Porovnanie motocyklov:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »