ISSN 1336-6491 | Online: 1917 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle Buell

Kategória:Model:Rok:
2009:
 NaháčFOTO Buell 1125 CR2009
2005:
 NaháčBuell Blast2005
 SuperšportFOTO Buell Firebolt XB12R2005
 SuperšportFOTO Buell Firebolt XB9R2005
 NaháčFOTO Buell Lightning XB12S2005
 NaháčFOTO Buell Lightning XB12Scg2005
 NaháčFOTO Buell Lightning CityX XB9SX2005
2004:
 NaháčBuell Blast2004
 SuperšportBuell Firebolt XB12R2004
 NaháčBuell Firebolt XB9R2004
 NaháčBuell Lightning XB12S2004
 NaháčBuell Lightning XB9S2004
2003:
 NaháčBuell Blast2003
 SuperšportFOTO Buell Firebolt XB9R2003
 NaháčBuell Lightning XB9S2003
2002:
 NaháčBuell Blast2002
 NaháčBuell M2 Cyclone2002
 CestovnáBuell S3T Thunderbolt2002
 NaháčFOTO Buell X1 Lightning2002
 NaháčFOTO Buell X1W White Lightning2002
 SuperšportFOTO Buell XB9R Firebolt2002
2001:
 NaháčBuell M2 Cyclone2001
 NaháčFOTO Buell X1 Lightning2001
2000:
 NaháčBuell M2 Cyclone2000
 NaháčFOTO Buell X1 Lightning2000
1999:
 NaháčBuell M2 Cyclone1999
 NaháčBuell S3T Thunderbolt1999
 NaháčFOTO Buell X1 Lightning1999
1998:
 NaháčBuell M2 Cyclone1998
 NaháčBuell S1 Lightning1998
 EnduroBuell S3 Thunderbolt1998
 Športovo cestovnáBuell S3T Thunderbolt1998
 NaháčBuell White Lightning1998
1997:
 NaháčBuell M2 Cyclone1997
 NaháčBuell S1 Lightning1997
 NaháčBuell S3 Thunderbolt1997
 NaháčBuell S3T Thunderbolt1997
Yamaha Posledná šanca

Porovnanie motocyklov:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »