Anketa:
Moto Katalóg - Buell S3T Thunderbolt 1999
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Buell S3T Thunderbolt 1999:
Foto: | |
![]() Pridaj obrázok | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Buell |
Model: | S3T Thunderbolt |
Rok: | 1999 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1203 ccm |
Max. výkon: | 87.3 k (64.2 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 107 Nm / 5400 ot. |
Kompresný pomer: | 10.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 88.8 x 96.8 mm |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 125 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 340 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm |
Pneu vzadu: | 170/70-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 226 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Objem nádrže: | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 208 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.4 s |
Spotreba paliva: | 5.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 241 km |
- NOVÉ Porovnaj 'Buell S3T Thunderbolt' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Buell S3T Thunderbolt' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Buell S3T Thunderbolt 1999' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Buell S3T Thunderbolt' na www.google.com
- Pridaj obrázok do databázy

Porovnanie motocyklov:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!