Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1740 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29772
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17600)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12172)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle Derbi

Kategória:Model:Rok:
2015:
 SuperšportFOTO Derbi GPR 125 4T2015
 SupermotoFOTO Derbi Senda X-Treme LTD 50 SM2015
2014:
 SuperšportFOTO Derbi GPR 125 4T2014
2013:
 SuperšportFOTO Derbi GPR 125 4T2013
 SupermotoFOTO Derbi Senda DRD X-Treme SM2013
2012:
 SuperšportFOTO Derbi GPR 125 4T2012
 EnduroFOTO Derbi Senda DRD Racing NOVINKA 20122012
 SupermotoFOTO Derbi Senda DRD X-Treme SM2012
 SkúterFOTO Derbi Variant Sport NOVINKA 20122012
2011:
 SuperšportFOTO Derbi GPR 125 4T2011
 Cestovné enduroFOTO Derbi Terra Adventure 1252011
2008:
 NaháčFOTO Derbi Mulhacén Café 6592008
2007:
 SuperšportFOTO Derbi GPR 125 Racing2007
2006:
 SuperšportFOTO Derbi GPR 125 Racing2006
2005:
 SkúterDerbi Atlantis2005
 SkúterDerbi Atlantis Two Chic2005
 SkúterDerbi Boulevard 2002005
 MinibikeDerbi Dirt Kid 1002005
 NaháčFOTO Derbi GPR 125 Nude2005
 SuperšportFOTO Derbi GPR 125 Racing2005
 SuperšportFOTO Derbi GPR 50 Racing2005
 PrototypDerbi GPR 80 Cup2005
 NaháčDerbi Mulhacen 6592005
 EnduroDerbi Senda DRD2005
 EnduroDerbi Senda Racer2005
 EnduroDerbi Senda X-treme2005
 SupermotoFOTO Derbi Supermotard DRD2005
 SupermotoDerbi Supermotard Racer2005
 SupermotoDerbi Supermotard X-treme2005
2004:
 SkúterFOTO Derbi Atlantis2004
 SkúterDerbi Atlantis Bullet2004
 SkúterDerbi Boulevard 1252004
 SkúterDerbi Boulevard 1502004
 SkúterFOTO Derbi GP12004
 SuperšportDerbi GPR 502004
 SkúterDerbi Red Bullet2004
 EnduroDerbi Senda R DRD2004
 EnduroDerbi Senda R Racer2004
 EnduroFOTO Derbi Senda R X-Treme2004
 SupermotoDerbi Senda SM DRD2004
 SupermotoFOTO Derbi Senda SM Racer2004
 SupermotoDerbi Senda SM X-Treme2004

Porovnanie motocyklov:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »