Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2877 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30431
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17938)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12493)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle IZH

Kategória:Model:Rok:
2004:
 KlasikaFOTO IZH Cornet 2.6732004
 SuperšportIZH Jupiter 5-020-032004
 SuperšportIZH Planeta 5 (IZH 7.107)2004
 Chopper/CruiserIZH Yunker 6.113-020-052004
1999:
 NaháčIZH Planeta 51999
1987:
 KlasikaIZH Jupiter 41987
1986:
 KlasikaIZH Jupiter 41986
1985:
 KlasikaIZH Jupiter 41985
1984:
 KlasikaIZH Jupiter 41984
1982:
 SuperšportIZH Planeta Sport1982
1981:
 SuperšportIZH Planeta Sport1981
1980:
 KlasikaIZH Planeta Sport1980
1979:
 SuperšportIZH Planeta Sport1979
1978:
 SuperšportIZH Planeta Sport1978
1977:
 SuperšportIZH Planeta Sport1977
1975:
 KlasikaIZH Jupiter 31975
 KlasikaIZH Jupiter 3 (so sajdkou)1975
 KlasikaIZH Planeta 31975
1974:
 KlasikaIZH Jupiter 31974
 KlasikaIZH Jupiter 3 (so sajdkou)1974
 KlasikaIZH Planeta 31974
1973:
 KlasikaIZH Jupiter 31973
 KlasikaIZH Jupiter 3 (so sajdkou)1973
 KlasikaIZH Planeta 31973
Kawasaki Good Times Tour

Porovnanie motocyklov:

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »