Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1877 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30795
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18117)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12678)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle Laverda

Kategória:Model:Rok:
2004:
 SuperšportLaverda SFC 10002004
2001:
 SuperšportLaverda 750 S Formula2001
 SuperšportLaverda 750 Sport2001
 NaháčLaverda 750 Strike2001
 SuperšportLaverda 750 Super Sport2001
2000:
 NaháčLaverda 650 Lynx2000
 SuperšportLaverda 750 Formula S2000
 SuperšportLaverda 750 Sport2000
 SuperšportLaverda 750 SS2000
 NaháčLaverda 750 Strike2000
 NaháčLaverda TTS 8002000
1999:
 SuperšportLaverda 750 S1999
 SuperšportLaverda 750 S Formula1999
1998:
 NaháčLaverda 650 Ghost Legend1998
 SuperšportLaverda 650 Ghost Strike1998
 SuperšportLaverda 668 Diamante1998
 SuperšportLaverda 750 Diamante1998
 NaháčLaverda 750 Ghost Strike1998
 SuperšportLaverda 750 S1998
 SuperšportLaverda 750 S Carenéé1998
 SuperšportLaverda 750 S Formula1998
1997:
 SuperšportLaverda 6681997
 SuperšportLaverda 750 N1997
 SuperšportLaverda 750 S1997
 SuperšportLaverda Ghost1997
 SuperšportLaverda Ghost Legend1997
 SuperšportLaverda Ghost Strike1997
1996:
 SuperšportLaverda Formula 6501996
 NaháčLaverda Ghost 6501996
 SuperšportLaverda Sport 6501996
1990:
 SuperšportLaverda 1000 SFC1990
 EnduroLaverda OR 600 Atlas1990
1989:
 SuperšportLaverda 1000 SFC1989
 EnduroLaverda 125 Toledo1989
 NaháčLaverda 600 SFC1989
 EnduroLaverda OR 600 Atlas1989
1988:
 SuperšportLaverda 1000 SFC1988
 NaháčLaverda 600 SFC1988
 NaháčLaverda 600 SFC (škrtená verzia 37.30 kW)1988
 EnduroLaverda OR 600 Atlas1988
1987:
 KlasikaLaverda 1000 RGS-Jota1987
 KlasikaLaverda 1000 RGS/21987
 SuperšportLaverda 1000 SFC1987
 EnduroLaverda OR 600 Atlas1987
1986:
 KlasikaLaverda 1000 RGS-Jota1986
 KlasikaLaverda 1000 RGS/21986
 SuperšportLaverda 1000 SFC1986
 EnduroLaverda OR 600 Atlas1986
1985:
 KlasikaLaverda 1000 RGS-Jota1985
 KlasikaLaverda 1000 RGS/21985
 SuperšportLaverda 1000 SFC1985
1984:
 KlasikaLaverda 1000 RGS-Jota1984
 KlasikaLaverda 1000 RGS/21984
 SuperšportLaverda 1000 SFC1984
1983:
 KlasikaLaverda 10001983
 KlasikaLaverda 1000 Jota1983
 KlasikaLaverda 1000 Jota/1201983
 KlasikaLaverda 1000 RGS1983
 KlasikaLaverda 500 SFC1983
1982:
 KlasikaLaverda 10001982
 KlasikaLaverda 1000 Jota1982
 KlasikaLaverda 1000 Jota/1201982
 KlasikaLaverda 1000 RGS1982
 KlasikaLaverda 1200 TS1982
 KlasikaLaverda 500 SFC1982
1981:
 KlasikaLaverda 1000 Jota1981
 KlasikaLaverda 1200 TS1981
 KlasikaLaverda 5001981
 KlasikaLaverda 500 SFC1981
1980:
 KlasikaLaverda 1000 Jota1980
 KlasikaLaverda 1200 TS1980
 KlasikaLaverda 5001980
1979:
 KlasikaLaverda 12001979
 KlasikaLaverda 5001979
1978:
 KlasikaLaverda 12001978
 KlasikaLaverda 5001978
1977:
 KlasikaLaverda 1000 3 C1977
 KlasikaLaverda 5001977
 KlasikaLaverda 500 RS1977
 Športovo cestovnáLaverda 750 SF 31977
 Športovo cestovnáLaverda 750 SF 3 S1977
1976:
 KlasikaLaverda 1000 3 C1976
 KlasikaLaverda 500 RS1976
 Športovo cestovnáLaverda 750 SF 31976
 Športovo cestovnáLaverda 750 SF 3 S1976
 Športovo cestovnáLaverda 750 SFC1976
1975:
 KlasikaLaverda 10001975
 Športovo cestovnáLaverda 750 SF 21975
 Športovo cestovnáLaverda 750 SFC1975
1974:
 KlasikaLaverda 10001974
 Športovo cestovnáLaverda 750 SF1974
 Športovo cestovnáLaverda 750 SFC1974
1973:
 KlasikaLaverda 10001973
 Športovo cestovnáLaverda 750 SF1973
 Športovo cestovnáLaverda 750 SFC1973
1972:
 KlasikaLaverda 10001972
 Športovo cestovnáLaverda 750 SF1972
 Športovo cestovnáLaverda 750 SFC1972
1971:
 SuperšportLaverda 750 GT1971
 Športovo cestovnáLaverda 750 SF1971
 Športovo cestovnáLaverda 750 SFC1971
1970:
 SuperšportLaverda 750 GT1970
 SuperšportLaverda 750 S1970
Motozem

Porovnanie motocyklov:

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »