ISSN 1336-6491 | Online: 873 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30898
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18167)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12731)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle Norton

Kategória:Model:Rok:
2013:
 NaháčFOTO Norton Commando 961 Cafe Racer2013
 NaháčFOTO Norton Commando 961 Sport2013
2012:
 NaháčFOTO Norton Commando 961 Cafe Racer2012
 NaháčFOTO Norton Commando 961 Sport2012
2001:
 NaháčNorton C 652 Combat2001
2000:
 SuperšportNorton Nemesis2000
 SuperšportNorton Nemesis A2000
1999:
 KlasikaNorton C 652 SM International1999
1992:
 KlasikaNorton Commander1992
 KlasikaNorton T. T.1992
1991:
 KlasikaNorton Commander1991
 SuperšportNorton F 11991
1990:
 KlasikaNorton Commander1990
 SuperšportNorton F 11990
1989:
 KlasikaNorton Commander1989
1988:
 KlasikaNorton Classic1988
1977:
 KlasikaNorton Commando 850 Interstate MK 31977
1976:
 KlasikaNorton Commando 850 Interstate MK 31976
1975:
 KlasikaNorton Commando 850 Interstate1975
1974:
 KlasikaNorton Commando 850 Interstate1974
1973:
 KlasikaNorton Commando 850 Interstate1973
 KlasikaNorton Commando 850 Roadster1973
1972:
 KlasikaNorton Commando 750 Interstate1972
 KlasikaNorton Commando 750 Roadster1972
1971:
 KlasikaFOTO Norton Commando 7501971
1970:
 KlasikaNorton Commando 7501970
Kawasaki Good Times Tour

Porovnanie motocyklov:

A-day-2025-side

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »