ISSN 1336-6491 | Online: 1476 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29872
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17647)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg motoriek

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Motocykle Puch

Kategória:Model:Rok:
1988:
 KlasikaPuch 350 HWE1988
 EnduroPuch 350 HWE Safari1988
 KlasikaPuch 600 HWE1988
 EnduroPuch 600 HWE Safari1988
 EnduroPuch GS 125 HF1988
 EnduroPuch GS 250 HF1988
 EnduroPuch GS 350 F 51988
 EnduroPuch GS 504 F 4 T1988
 EnduroPuch GS 560 F 4 T1988
1987:
 KlasikaPuch 350 HWE1987
 EnduroPuch 350 HWE Safari1987
 KlasikaPuch 600 HWE1987
 EnduroPuch 600 HWE Safari1987
 EnduroPuch GS 125 HF1987
 EnduroPuch GS 250 HF1987
 EnduroPuch GS 350 F 51987
 EnduroPuch GS 504 F 4 T1987
 EnduroPuch GS 560 F 4 T1987
1986:
 KlasikaPuch 350 HWE1986
 EnduroPuch 350 HWE Safari1986
 KlasikaPuch 600 HWE1986
 EnduroPuch 600 HWE Safari1986
 EnduroPuch GS 125 HF1986
 EnduroPuch GS 250 HF1986
 EnduroPuch GS 350 F 51986
 EnduroPuch GS 504 F 4 T1986
 EnduroPuch GS 560 F 4 T1986
1985:
 KlasikaPuch 350 HWE1985
 EnduroPuch 350 HWE Safari1985
 KlasikaPuch 600 HWE1985
 EnduroPuch 600 HWE Safari1985
 KlasikaPuch GS 125 F 51985
 KlasikaPuch GS 250 F 51985
 EnduroPuch GS 350 F 51985
 EnduroPuch GS 504 F 4 T1985
 EnduroPuch GS 560 F 4 T1985
1984:
 KlasikaPuch GS 350 F4T1984
1975:
 KlasikaPuch 125 GS1975
 KlasikaPuch 175 GS1975
1974:
 KlasikaPuch 125 GS1974
 KlasikaPuch 175 GS1974
1973:
 KlasikaPuch 125 GS (5-rýchlostná)1973
 KlasikaPuch 125 GS (6-rýchlostná)1973
 KlasikaPuch 175 GS1973
1972:
 EnduroPuch 125 Enduro (5-rýchlostná)1972
 EnduroPuch 125 Enduro (6-rýchlostná)1972
 EnduroPuch 175 Enduro1972
1971:
 KlasikaPuch M 125 De Luxe1971
1970:
 SkúterPuch 250 SGS1970
 KlasikaPuch M 1251970
Yamaha Posledná šanca

Porovnanie motocyklov:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »