Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1244 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31403
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18394)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (13009)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaBMW F 800 GS Adventure 2015 Odstráň z porovnaniaHusqvarna Nuda 900 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWHusqvarna
Model:F 800 GS AdventureNuda 900
Rok:20152012
Novinka:NOVINKA 2012
Kategória:Cestovné enduroSupermoto
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:798 ccm898 ccm
Max. výkon:85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot.104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 5750 ot.100 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:12:113.0:1
Vŕtanie x Zdvih:82 x 75.6 mm84 x 81 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm210 mm
Zdvih vzadu:215 mm180 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová (ABS)dvojkotúčová radiálna 4 piestiková
Priemer bŕzd vpredu:300 mm320 mm
Pneu vpredu:90/90-21 54 V120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm
Pneu vzadu:150/70-R17 69 V180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:174 kg
Hmotnosť s náplňami:229 kg195 kg
Výška sedla:890 mm870 mm
Rázvor:1578 mm1495 mm
Dĺžka:2305 mm2190 mm
Šírka:925 mm895 mm
Výška:1450 mm1220 mm
Objem nádrže:24 l13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:193 km/h
Spotreba paliva:4.3 l/100km4.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 418 kmcca 211 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Dve nastaviteľné palivové mapy
Vpredu USD vidla SACHS, vzadu tlmič SACHS, nastaviteľné predpätie a útlm.
Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »