Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | ||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | BMW | BMW |
Model: | F 800 GS | F 700 GS |
Rok: | 2015 | 2017 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm | 798 ccm |
Max. výkon: | 85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 7300 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 5750 ot. | 77 Nm / 5300 ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 | 12:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 82 x 75.6 mm | 82 mm x 75.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 215 mm | 170 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová (ABS) | dvoj kotúčová (ABS) |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 54 V | 110/80-R19 59 H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 69 V | 140/80-R17 69 H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 191 kg | 186 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 214 kg | 209 kg |
Výška sedla: | 880 mm | 820 mm |
Rázvor: | 1578 mm | 1562 mm |
Dĺžka: | 2320 mm | 2280 mm |
Šírka: | 945 mm | 880 mm |
Výška: | 1350 mm | 1215 mm |
Objem nádrže: | 16 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | 192 km/h |
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | 4.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 266 km | cca 266 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | za príplatok | |
El. Podvozok: | za príplatok | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | ABS v sérii | Cena 11/2017: 9 150 eur |

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!