ISSN 1336-6491 | Online: 999 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30892
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18165)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12727)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Porovnanie motocyklov:

Vyber motocykel pre porovnanie:

Vyberte motocykel

Značka:
Kubatúra:
Model, ročník: Žiadne záznamy.

Vybrané motocykle

Foto:
 Odstráň z porovnaniaBMW F 850 GS 2018 Odstráň z porovnaniaBMW F 800 GS 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMW
Model:F 850 GSF 800 GS
Rok:20182017
Novinka:NOVINKA 2018
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:853 ccm798 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:92 Nm / 6250 ot.83 Nm / 5750 ot.
Kompresný pomer:12,7:112:1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 77 mm82 x 75.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:204 mm230 mm
Zdvih vzadu:219 mm215 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvoj kotúčová (ABS)
Priemer bŕzd vpredu:305 mm300 mm
Pneu vpredu:90/90-21 54 V90/90-21 54 V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm
Pneu vzadu:150/70-R17 69 V150/70-R17 69 V
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:191 kg
Hmotnosť s náplňami:229 kg214 kg
Výška sedla:860 mm880 mm
Rázvor:1593 mm1578 mm
Dĺžka:2305 mm2320 mm
Šírka:922 mm945 mm
Výška:1350 mm1350 mm
Objem nádrže:15 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:4.1 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 kmcca 266 km
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiza príplatok
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatok
LED smerovky:za príplatok
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:za príplatok
Iná výbava:USD vidlica
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2018: od 11 150 eurCena 05/2017 11 150,-EUR
Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »