Anketa:
Porovnanie motocyklov:
Vyber motocykel pre porovnanie:
Vybrané motocykle
Foto: | ||
Odstráň z porovnania![]() |
Odstráň z porovnania![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Yamaha | BMW |
Model: | Ténéré 700 | F 800 GS |
Rok: | 2019 | 2008 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 689 ccm | 798 ccm |
Max. výkon: | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. | 85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 6500 ot. | 83 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 12:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 68.6 mm | 82 x 75.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 210 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 215 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová (voliteľné ABS) |
Priemer bŕzd vpredu: | 282 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 R21 M/C 54V M+S | 90/90-21 54 V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R18 M/C 70V M+S | 150/70-R17 69 V |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 178 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 205 kg | 207 kg |
Výška sedla: | 880 mm | 880 mm |
Rázvor: | 1590 mm | 1578 mm |
Dĺžka: | 2365 mm | 2320 mm |
Šírka: | 915 mm | 945 mm |
Výška: | 1455 mm | |
Svetlá výška: | 240 mm | |
Objem nádrže: | 16 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.1 s | |
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | 4.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 266 km | cca 266 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Oficiálna cena: 9 590 € Prvé dodávky plánované na júl 2019 - cez objednávkový systém ktorý sa spustí 27. 3. 2019. | 330 100 Sk (21. 2. 2008) |
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!